اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - 12 April 2018
وزیر تعاون از افزایش ۱۰.۴ درصدی حقوق کارگران برای همه سطوح مزدی غیر از حداقل بگیران در سال ۹۷ خبر داد.

افزایش ۱۰.۴ درصدی حقوق کارگران

به گزارش عصرپرس به نقل ازصداوسیما، علی ربیعی وزیر تعاون از افزایش ۱۰.۴ درصدی حقوق کارگران برای همه سطوح مزدی غیر از حداقل بگیران در سال ۹۷ خبر داد و گفت: شورای عالی کار مصوب کرده است روزانه ۲ هزار و ۸۲۰ تومان به حقوق این گروه از کارگران نیز افزوده شود.

علی ربیعی با بیان اینکه 27 درصد جمعیت کارگران را حداقل بگیران تشکیل می دهند، به توافق نهایی نمایندگان کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار برای افزایش 19 و نیم درصدی حداقل حقوق کارگران در سال 97 اشاره کرد و گفت: بدین ترتیب مزد کارگران در سال جاری نسبت به میزان تورم پارسال در حدود 130 درصد ( 1.3 برابر نرخ تورم) پیشی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حداقل حقوق کارگران با دو فرزند در سال 96 یک میلیون و 316 هزار و 917 تومان تعیین شده بود افزود: با افزایش 19 و نیم درصدی حقوق حداقل بگیران در سال 97 این میزان برای کارگران با دو فرزند به یک میلیون و 534 هزار و 522 تومان رسیده است.

ربیعی افزایش قدرت خرید کارگران را از مهمترین اهداف دولت دانست و تاکید کرد: با این رویکرد به راحتی می توان بخش قابل توجهی از تولیدات داخلی را هم به فروش رساند.

وی با بیان اینکه حداقل حقوق دریافتی کارگران مجرد در سال 96 تقریبا بیش از 929 هزار تومان تعیین شده بود افزود: این میزان در سال جاری به یک میلیون و 111 هزار تومان رسیده است.

ربیعی همچنین از افزایش 19 و نیم درصدی حقوق مستمری بگیران حداقل بگیر در سال 97 خبر داد و گفت: به زودی برای سایر سطوح مزدی هم میزان افزایش حقوق اعلام می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: