اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - 12 April 2018
در پایان سفر هیات مرزبانی ایران؛
جمهوری اسلامی ایران و قطر در پایان چهاردهمین دور گفت و گوهای مرزی برای ادامه همکاری ها در خلیج فارس توافق کردند.

تهران و دوحه برای ادامه همکاری مرزی توافق کردند

به گزارش عصرپرس؛ این توافق چهارشنبه شب توسط سردار سرتیپ قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سرتیپ «علی احمد سیف البدید المناعی» فرمانده گارد مرزی قطر به امضا رسید.

بر اساس این توافق دو کشور همچنان در خصوص تبادل اطلاعات ، گشت دریایی ، تعقیب و مراقبت های همزمان دریایی همکاری خواهند داشت .

بر اساس بخشی از این توافق ، هر یک از طرفین خود را موظف به حل مشکلات صیادان و ملوانان طرف مقابل می داند و می بایست برای حل مشکلات در اسرع وقت اقدام نماید.

دو طرف همچنین توافق کردند در صورت ورود سهوی قایق های صیادی به آبهای طرف مقابل ، موضوع بررسی و در صورت اثبات بی گناهی موضوع در دریا حل و فصل شود.

سردار رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از امضای این توافق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 268 کیلومتر مرز مشترک دریایی با قطر داریم که به لطف اقدامات دو طرف در سال های گذشته بسیار امن است و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در عین حال تاکید کرد : می بایست مراقب بیشتری به عمل آوریم تا این منطقه همچنان امن باقی بماند.

سردار رضایی تدابیر دولت قطر برای حل مسائل و مشکلات موجود را حکیمانه خواند و گفت : مراتب قدردانی خود را دیدار با مقامات به ویژه نخست وزیر این کشور به اطلاع آنها رساندم.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه اظهار داشت : خلیج فارس متعلق به همه کشورهای منطقه و درحال حاضر بسیار امن است و برای دو کشور مهم است که این امنیت پایدار باقی بماند.

سردار رضایی اضافه کرد؛ در دیدار با مقامات گارد مرزی قطر پیشنهاد برگزاری مسابقات ورزشی بین نیروهای مرزبانی ارایه شد که مورد موافقت میزبان قرار گرفت .

قاسم رضایی فرمانده نیروهای مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گذشته در راس هیاتی برای شرکت در چهاردهمین دور گفت وگوهای مرزی ایران و قطر وارد دوحه شد.

گفت وگوهای مرزی ایران و قطر به صورت نوبه ای و سالانه در پایتخت های دو طرف برگزار می شود.

سردار رضایی در جریان این سفر علاوه بر دیدار با فرمانده گارد مرزی قطر با «شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی» نخست وزیر این کشور هم دیدار کرد.

هیات ناجا همچنین از بندر الرویس که ویژه حمل کالاهای ایرانی به قطر است سفر کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت های تجاری بازرگانان ایرانی قرار گرفت .

 

منبع: ایرنا


نام:
ایمیل:
* نظر: