اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 11 April 2018
جهانگیری:
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که دولت از دستاورد خود در ایجاد ثبات اقتصادی دفاع می‌کند، گفت: تلاطم ارزی به زیان تولید و بخش خصوصی است.

تلاطم ارزی به زیان تولید و بخش خصوصی است

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در نشست چند ساعته با جمعی از صاحب نظران و فعالان اقتصادی و مسوولان نهادهای مالی کشور، ضمن تشریح برخی عوامل بروز نوسانات اخیر ارزی و تصمیمات و سیاست های دولت در تک نرخی کردن ارز ‌اظهار داشت: مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی و برهم زنندگان ثبات اقتصادی کشور، ایجاد نظم در واردات کالا و نظارت بر ارزهای حاصل از صادرات، جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، تامین ارز مورد نیاز مسافری، دانشجویی و پزشکی جزو بخش های مختلف تصمیم دوشنبه شب دولت است و برای تحقق این برنامه از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

جهانگیری افزود: دولت با همراهی و همفکری همه ارکان نظام، بخش خصوصی و فعالان و صاحب نظران اقتصادی و سیاسی کشور مصمم است تا ضمن مهار نوسانات ارزی اخیر، از ثبات و آرامش اقتصادی به عنوان مهمترین دستاورد خود دفاع کند.

وی با بیان این که چالش های اقتصادی در ارتباط مستقیم با امنیت ملی است، افزود: دولت در خصوص موضوعات اساسی کشور دارای برنامه است و نمی تواند از کنار مسایلی که بر زندگی میلیون ها ایرانی تاثیر گذار است، بی تفاوت عبور کند.

جهانگیری با اشاره به جنگ تبلیغی و روانی دولت آمریکا در ماه های اخیر برای بی ثبات نشان دادن فضای اقتصادی کشور به منظور جلوگیری از سرمایه گذاری داخلی و خارجی، گفت: با وجود همه فشارها وضع اقتصادی و ارزی کشور به لحاظ تراز تجاری و جذب سرمایه مثبت است و در عین حال دولت برای هر شرایطی آمادگی لازم را دارد.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: عبور از همه چالش های پیش روی کشور نیازمند وفاق ملی و وحدت است و ما از بخش خصوصی می خواهیم تا دولت را در پیشبرد برنامه هایش یاری کند.

جهانگیری با یادآوری این نکته که از بین رفتن ثبات اقتصادی به نفع هیچ کس نیست،‌ افزود: تلاطم ارزی و پیش بینی ناپذیر بودن اقتصاد باعث از بین رفتن فضای کار و تولید می شود که به ضرر بخش خصوص کشور است.

در این جلسه هریک از حاضران دیدگاه های و پیشنهادهای خود برای اجرای بهتر و عملیاتی شدن تصمیمات دولت را بیان کردند. تاکید بر تامین ارز کالاهای مورد نیاز جامعه، اجرای طرح های مکمل برای حمایت از صادرات، استفاده از کریدورهای مختلف انتقال ارز و حواله ارزی به کشور، نحوه تزریق ارز بنگاه های دارای صادرات به کشور و تامین ارز مسافری، پزشکی و دانشجویی از جمله مباحث مطرح در این نشست بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: