اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 11 April 2018
وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری طرح‌های برق خراسان:
وزیر نیرو نقش صنعت برق را در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» بسیار مهم برشمرد و افزود: تولید برق مطمئن و پایدار نقش حیاتی را برای تداوم فعالیت منظم صنایع داخلی بر عهده دارد.

تولید برق پایدار نقش حیاتی در فعالیت منظم صنایع داخلی دارد

به‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از 10 پروژه شرکت برق منطقه‌ای خراسان با تاکید بر اینکه بایستی تولید برق با کمترین هزینه صورت بگیرد، عنوان کرد: در سالی که با محدودیت منابع آبی روبه‌رو هستیم مسلما ظرفیت تولید نیروگاه‌های برقابی کشور نیز کاهش خواهد یافت، بنابراین بایستی با همت مدیران صنعت آب و برق بتوانیم تابستان امسال را با کمترین تنش در زمینه تولید برق سپری کنیم.

وزیر نیرو نقش صنعت برق را در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» بسیار مهم برشمرد و افزود: تولید برق مطمئن و پایدار نقش حیاتی را برای تداوم فعالیت منظم صنایع داخلی بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه مدیریت مصرف و تقاضا همچنان با شرایط مطلوب فاصله داریم، ادامه داد: در حال حاضر با رشد پنج تا هفت درصدی پیک بار مواجه هستیم که این روند قابل قبول نیست. در این بین می‌توان با استفاده از نیروهای جوان و متخصص دانشگاه‌ها در شاخه علوم اجتماعی و ارتباط با مصرف کننده در زمینه فرهنگ سازی کاهش مصرف انرژی گام‌های موثری را برداشت.

اردکانیان استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را جزو اولویت‌های این وزارتخانه دانست و گفت: بایستی با برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه صادرات برق بتوانیم علاوه بر ارتباط با کشورهای همسایه در پی تبادل برق با کشورهای بیشتری باشیم.

وزیر نیرو چالش پیش روی این وزارتخانه را منابع مالی برشمرد و افزود: باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مجلس این مشکل مرتفع شود؛ خوشبختانه قوه مقننه در قانون بودجه سال جاری رقم‎‌های قابل ملاحضه‌ای را به صنعت برق اختصاص داده است که امیدوارم با این روند بتوانیم در سال 97 همکاری بهتری با سازندگان و پیمانکاران این صنعت داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: