اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 10 April 2018
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: میوه "ملون" آلوده به باکتری لیستریا از استرالیا دست‌کم به ۹ کشور جهان صادر شده است.

صادرات ملون آلوده به

به گزارش عصرپرس، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به صادرات ملون‌های آلوده به باکتری لیستریا به ۹ کشور جهان اعلام کرد: شیوع این باکتری در استرالیا دست‌کم هفت کشته بر جا گذاشته و به یک مورد سقط جنین منجر شده است.

این خربزه‌های آلوده از استرالیا به هنگ کنگ، ژاپن، کویت، مالزی، عمان، قطر، سنگاپور، امارات متحده عربی و بحرین صادر شده است.

مقامات استرالیایی اعلام کردند: در فاصله هفدهم ژانویه تا ششم آوریل ۱۹ مورد تایید شده ابتلا به باکتری لیستریا گزارش شده که تمامی آنان در بیمارستان بستری شده‌اند. همچنین هفت نفر بر اثر این عفونت فوت کرده‌اند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت دوره نهفتگی باکتری لیستریا تا حدود قابل توجهی زیاد است و به همین دلیل احتمال دارد موارد دیگری از آلودگی گزارش شود.

به گزارش ژاپن تودی، این باکتری در نوع خفیف موجب اسهال و تب در افراد سالم می‌شود اما شکل شدید آن می‌تواند در میان افراد پرخطر همچون زنان باردار، نوزادان، افراد مسن و بیماران مبتلا به سرطان و ایدز به مشکلات جدی و مننژیت منجر شود.


منبع: ایسنا


نام:
ایمیل:
* نظر: