اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 10 April 2018
پیش بینی وضع هوا؛
کارشناس هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب کشور، شاهد آغاز بارندگی در این مناطق هستیم و به تدریج بر میزان و شدت بارش ها در نیمه غربی کشور افزوده می شود.
ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب کشوربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از صدا و سیما، معصومه احمدی کارشناس هواشناسی گفت: در بخش هایی از مرکز شرق و جنوب شرق کشور بارندگی خواهیم داشت و در بخش هایی از سیستان و بلوچستان با شدت بیشتر پیش بینی می شود و در استان هایی همچون کرمان، شمال هرمزگان و احتمالاً یزد شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

وی ادامه داد: شدت بارندگی ها به حدی است که می تواند به آب گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه ها منجر شود و مهم ترین پدیده در نیمه شرقی کشور، امروز افزایش سرعت وزش باد است که در برخی نقاط استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل به خیزش گرد و غبار منجر می شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به سامانه بارشی جدید در کشور گفت: از امروز به تدریج با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب کشور، شاهد آغاز بارندگی در این مناطق هستیم تا جایی که به تدریج بر میزان شدت بارش ها در نیمه غربی کشور افزوده می شود و بارش های قابل توجهی در استان هایی همچون کردستان، کرمانشاه، بخش هایی از استان آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، ایلام، خوزستان، لرستان، بخش هایی از استان های همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد خواهیم بود و به تدریج به میزان بارش ها افزوده می شود. 

احمدی تصریح کرد: از روزهای پایانی هفته احتمال سیل در مناطق غربی کشور و بخش هایی از مرکز کشور از جمله مناطقی همچون استان های اصفهان و قم شاهد خواهیم بود و در این استان ها بارش قابل توجهی وجود دارد و میزان بارش ها به بخش هایی از شرق کشور هم خواهد رسید و در استان هایی همچون شمال فارس، کرمان و حتی یزد شاهد بارندگی خواهیم بود. 

وی ادامه داد: در بخش های شمالی کشور از جمله دریای خزر، استان های اردبیل، گیلان و دامنه های البرز همچون استان های قزوین، البرز و تهران در روزهای پایانی هفته بارش های خوبی خواهند داشت و به لحاظ دمایی فعلاً افزایش تدریجی دما در بخش های شمالی کشور پیش بینی می شود اما از اوایل هفته آینده به دلیل ورود سامانه بارشی و آغاز بارندگی ها و کاهش دما را خواهیم داشت. 

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضع هوای پایتخت در امروز خاطرنشان کرد: آسمان تهران امروز صاف است و در ساعات بعد از ظهر رشد ابرها را شاهد خواهیم بود و دما در گرمترین زمان به حدود 23 درجه خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: