اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 10 April 2018
پوستر شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) شامگاه گذشته بیستم فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

پوستر شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) رونمایی شد

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این باره گفت: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ظرفيت خوبي براي كارهاي فرهنگي، هنري و ادبي ايران و جهان اسلام محسوب می شود.

وی افزود: امام رضا(ع) كانون محبت و عمق وجودي ايرانيان، شيعيان و همه محبان اهل بيت(ع) است و بنیاد امام رضا (ع) ظرفيت قابل توجهي براي بسياري از كارهاي فرهنگي، هنري و ادبي ايران و جهان اسلام است و مي تواند به عنوان پايگاهي براي اين اتفاق و گسترش ارتباطاتي كه مي تواند در داخل و خارج از كشور پديد بيايد باشد.

صالحی با اشاره به اينكه يكي از برنامه هاي دهه كرامت، جشنواره بين المللي امام رضا(ع) است اظهار داشت: بنياد بين المللي امام رضا(ع) بنيادي است كه با نگاه گسترش و تعميق معرفت و محبت رضوي تاسيس شده است.

وي ادامه داد: این بنیاد با رويكرد توسعه فعاليت هاي رضوي در طول سال؛ امسال نيز به شكل جدي تري برنامه هاي خود را ارائه كرده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: در جلسه امروز شوراي معاونين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز گزارش كار بنياد ارائه شد، در هر دو بخش برنامه هاي بنياد امام رضا (ع) در طول سال و همچنین برنامه هاي بنياد در جشنواره امام رضا (ع) بر تحولات و تغييرات و ترويج برنامه هاي قبلي تاکید شد.

صالحی ابراز داشت: خوشبختانه در طول سال هاي متمادي جشنواره امام رضا(ع) و بنياد مبتني بر حركت هاي چندگانه حركت كرده است كه اين امر به خاطر زحمات متمادي سال هاي پيش بوده و اميدواریم اين اتفاق در سال هاي آتي هم استمرار بیابد.

صالحي با اشاره به اينكه علاوه بر استعداد و ظرفيت داخلي بنياد باید از ظرفيت حداكثري معاونت ها و سازمان ها و همچنين سازمان هاي وابسته و ادارات كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز براي اين بنياد استفاده كرد، خاطرنشان كرد: بنياد امام رضا(ع) يك ضلع كار است و ضلع دوم تمام ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه با حداکثر توانایی های موجود به خدمت اين اتفاق بزرگ بیایند.

وي ادامه داد: وجود بنياد امام رضا(ع) موجب شده فضاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از طريق بنياد و جشنواره امام رضا (ع) حلقه ارتباطي متبرك به نام امام رضا (ع) داشته باشد.

صالحي تصريح كرد: ضلع سوم بنياد و جشنواره امام رضا(ع) مشاركت هاي گسترده سازماني و مردمي است، اينكه سازمان هاي مختلف داخلي و خارج از كشور و همچنين افراد حقيقي كه به خاطر تعلق وجودي به حضرت رضا(ع) به اين حلقه مي پيوندند نشان مي دهد كه جشنواره امام رضا(ع) و حركت هاي بنياد عملا در طول سال توانسته حلقه اتصالي بين آنچه بنياد انجام می دهد و آنچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي تواند و بايد انجام دهد و همچنين آنچه سازمان ها و افراد حقيقي در  این ارتباط انجام داده اند باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان گفت: به نظر مي رسد اين تركيب سازي يكي از عوامل توفيق بنياد و جشنواره در سال هاي گذشته بوده  و اميد است از اين تركيب و تجميع استفاده بهتري كنيم.


نام:
ایمیل:
* نظر: