اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 10 April 2018
ظریف:
وزیر امور خارجه حملات شیمیایی در سوریه را محکوم کرد و گفت: به نظر می رسد دولت آمریکا به دنبال بهانه جویی برای دخالت در این کشور است.
آمریکا به دنبال بهانه جویی برای دخالت در سوریه استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمد جواد ظریف روز سه شنبه در بدو ورود به برزیل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اتهام زنی آمریکا به ایران مبنی بر مشارکت در حمله شیمیایی در سوریه و همچنین حملات رژیم صهیونیستی به این کشور اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران موضع بسیار صریحی علیه سلاح شیمیایی دارد و ما هر گونه استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط هر کس و علیه هر کس را محکوم می کنیم.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی و آمریکا در مراحل مختلف برای دادن روحیه به تروریست ها وارد میدان شده اند، خاطرنشان کرد: وضعیت تروریست های مورد حمایت آمریکا در سوریه وضعیت خوبی نیست و هر روز دچار شکست جدید می شوند.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران یادآور شد: حملات اخیر رژیم صهیونیستی در گذشته نیز سابقه داشته و هر زمان تروریست ها دچار شکست می شدند، رژیم صهیونیستی دست به عملیات می زدند.

ظریف تاکید کرد: اطلاعات موثقی در دست است که آمریکا تروریست های داعش را به مناطق دیگر منتقل می کند تا از آن سرمایه گذاری خطرناکی که در سوریه کرده بتواند در سایر مناطق استفاده کند.

وی همچنین گفت: این نوع سیاست ها و نتایج آن برای صلح و امنیت منطقه و بین الملل و هم برای خود آمریکا خطرناک است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی سفر خود به سنگال را بسیار خوب توصیف کرد و اظهارداشت: اجلاس اقتصادی بسیار خوبی بین فعالان بخش خصوصی و همینطور بخش فناوری شرکت های دانش بنیان با طرف های سنگالی برگزار شد که از نتایج آن انعقاد موافقتنامه بین یکی از شرکت های ایرانی با یکی از شرکت های این کشور برای خانه سازی در سنگال بود.

وی در ادامه به دیدارهای خود با مقامات سنگالی اشاره کرد و گفت: در دیدار با رییس جمهوری سنگال وی دستور لازم در حوزه بانکی، تسهیل سفر کارآفرینان ایرانی به این کشور و نیز تسهیل فعالیت نمایندگی شرکت ایران خودرو در سنگال صادر کرد. 

وزیر امور خارجه همچنین در خصوص اهمیت سفر خود به برزیل تصریح کرد: برزیل یکی از مهم ترین اقتصادهای دنیا و آمریکای لاتین است و ما روابط بسیار گسترده ای با برزیل داریم.

ظریف به خرید اقلام مورد نیاز ایران از برزیل در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: زمینه های همکاری بین ایران و برزیل بسیار گسترده تر است و ما می توانیم در حوزه نفت و گاز همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته ایران تامین کننده انرژی برای برزیل بود و این اقدام کماکان وجود دارد و در این حوزه فعال تر می شویم.

وزیر امور خارجه به فعالیت های دو کشور در زمینه فناوری اشاره کرد و گفت: در این حوزه ما می توانیم نقش مکمل را برای یکدیگر ایفا کنیم.

ظریف به برگزاری جلسه با مجمع اقتصادی برزیل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم این جلسه بتواند زمینه را برای همکاری بخصوص بخش خصوصی فراهم کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: