اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 10 April 2018
با تصویب دولت و تا سال 98؛
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت:براساس مصوبه پیشنهادی وزارت نفت و تصویب آن از سوی هیات دولت کار گازرسانی به 21هزار واحد صنعتی در دستور کار قرار دارد و تا سال 98 همه این واحدها گازدار می شود.
21 هزار واحد صنعتی گازدار می شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، سعید مومنی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: براساس مصوبه هیات دولت این واحد های صنعتی تا سقف 240 میلیون تومان از یارانه گاز رسانی بهره مند می شوند. 

وی تصریح کرد: برهمین اساس خوشه بندی این صنایع انجام و کار گازرسانی به این واحدهای صنعتی در حال انجام است. 

مومنی اضافه کرد: گازرسانی به صنایع افزون براینکه ارزش افزوده خوبی برای کشور دارد در راستای حفظ محیط زیست جایگزین فرآورده های نفتی در این کارخانه ها می شود. 

وی با بیان اینکه گازرسانی به واحدهای صنعتی به تولید و اشتغال کمک می کند گفت: در راستای اجرای این مصوبه پارسال 2هزار واحد صنعتی و امسال نیز بامشارکت بخش خصوصی و بانکها تلاش می شود 12 هزار واحد صنعتی دیگر گازدار شوند. 

مومنی افزود: در زمان حاضر یک هزارو 110 شهر معادل 97 درصد و 25هزار و 720 روستا معادل 81 درصد ( با اجرای پروژه های در دست اجرا به 91 درصد می رسد) و 81 نیروگاه و صنایع عمده از نعمت گاز برخوردار هستند. 

وی گفت: با استفاده از تسهیلات بند 'ق ' قانون بودجه بدون استفاده از بودجه عمومی دولت کار توسعه گازرسانی انجام شده است. 

مومنی اضافه کرد: تلاش می شود با توجه به بودجه امسال و سال بعد ادامه کار در روستاهای مشمول گازرسانی و بالای 20 خانوار انجام و به پایان برسد. 

وی با اشاره به صادرات روزانه 43میلیون مترمکعب گاز گفت: در زمان حاضر صادرات گاز به کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، نخجوان و آذربایجان درحال انجام است. 

وی یادآور شد: باتوجه به اقدامات دولت در راستای بهره برداری از فازهای پارس جنوبی میزان تولید روزانه گاز به 850میلیون مترمکعب رسیده است. 

مومنی گفت: پارسال مصرف گاز 203میلیارد مترمکعب بود این درحالی است که در قبل از انقلاب تنها 24میلیون مترمکعب تولید داشتیم و بخش عظیمی از آن صادر می شد. 

وی یادآور شد: ایران رتبه نخست دنیا از لحاظ منابع گازی و توسعه گازرسانی را دارد و 331هزار کیلومتر شبکه گذاری، وجود 11 میلیون انشعاب و 22میلیون مشترک دردنیا بی نظیر و گواهی براین مدعاست. 

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: با وجود اینکه ایران چهارمین تولید کننده گاز دنیاست ولی با داشتن یک درصد جمعیت جهان سومین کشور مصرف کننده گاز جهان به شمار می رود. 

وی تامین مستمر گاز بعنوان انرژی اصلی در بخشهای مختلف خانگی، تجاری و صنعتی را از جمله اولویت های شرکت گاز ایران عنوان کرد و گفت: امروز این سیاست به خوبی اجرا و 70 درصد سبد انرژی کشور مربوط به گاز است. 

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: این استان به واسطه داشتن منابع عظیم انرژی و سایر ظرفیت های دیگر از جمله استانهای خاص به شمار می رود. 

مهرداد ستوده افزود: با وجود همه سلیقه های مختلف موجود در استان ولی با یکدلی و همدلی حافظ منافع نظام بوده و برای توسعه استان تلاش می کنیم. 

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: هیچ مسئولی در هیچ جایی حق ندارد با مردم ترش رویی کند. 

ستوده قانون محوری و برنامه محوری را از اولویت های مدیریت ارشد استان بوشهر عنوان کرد. 

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام با اولویت پروژه های کلیدی و مورد نیاز مردم را از دیگر اولویت های استان بوشهر معرفی کرد. 

ستوده تاکید کرد: برای رساندن مردم به رفاه و آسایش در مسیر اجرای پروژه ها هیچ مانعی وجود ندارد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر نیز گفت: برنامه ها را براساس سند چشم انداز و استراتژی های شرکت ملی گاز ایران به پیش می بریم. 

مسلم رحمانی افزود:همچنین براساس شعار'گازسرآمد' با رعایت اصول و ارزش ها تلاش می شود برنامه های توسعه را به پیش ببریم.

وی یادآورشد:تکریم ارباب رجوع، هوشمند سازی خدمات، توسعه گازرسانی به صنایع براساس شعار سال، نصب سامانه نگهداری و تعمیرات، بلوک بندی شهرهای بوشهر، برازجان و گناوه، ادامه پروژه تعالی سازی سازمانی از جمله دیگر سیاست ها و هدفهای شرکت گاز استان بوشهر است.
منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: