اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - 08 April 2018
معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی گازرسانی شرکت ملی گاز خبر داد
معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: از مجموع ۵۳ هزار روستای کشور، ۴۵ هزار روستا قابلیت گازرسانی دارند که حدود ۲۴ هزار روستا، معادل ۷۸ درصد از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
بهره‌مندی ۹۸ درصدی شهرها از نعمت گاز تا پایان سال ۹۷به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از شرکت ملی گاز، غلامرضا مشایخی معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: امسال گازرسانی به ۵ هزار روستا از روستاهای فاقد گاز کشور در دستور کار شرکت ملی گاز قرار دارد.

وی با بیان این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۷۸ درصد روستاهای کشور زیر پوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با گازرسانی به ۵ هزار روستای دیگر، در مجموع معادل ۸۳ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

معاون امور برنامه‌ریزی گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به وجود یک هزار و ۲۵۷ شهر در سطح کشور اظهار کرد: تاکنون، یک هزار و ۱۲۰ شهر معادل ۹۶ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

مشایخی ادامه داد: گازرسانی به ۴۲ شهر در سال جاری در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای عملیات گازرسانی، ۹۸ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

به گفته مشایخی، سال گذشته بیش از ۶۷,۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های تولید برق کشور ارسال شد که نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی شهرهای کشور داشت.

مشایخی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌ها و خطوط گازی جدیدی که در حوزه گازرسانی در سطح کشور انجام شده، پارسال در هیچ یک از استان‌های کشور، حتی در سرشاخه‌ها، هیچ‌گونه افت فشار یا قطعی گاز به وجود نیامد و امیدواریم همین پیوستگی با خدمات مطلوب برای بهره‌مندی مشترکان شرکت گاز از خدمات مناسب در این زمینه وجود داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: