اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 07 April 2018
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه آمار معلولیت‌های ناشی از حوادث ترافیکی تکان‌دهنده است از تلاش مجلس برای کاهش خسارات ناشی از این گونه حوادث خبر داد.

آمار تصادفات در نوروز 97 اعلام شد

به گزارش عصرپرس ازخانه ملت، سلمان خدادادی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر معلولیت روزانه 100 نفر در اثر تصادفات، این آمار را تکان‌دهنده دانست و گفت: امسال نسبت به سال گذشته در ایام تعطیلات آمار تصادفات 5 درصد افزایش پیدا کرد و بالتبع آن آمار تلفات ناشی از آن نیز افزایش یافته است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما هر سال مبالغ بسیاری را برای انجام برنامه‌های تبلیغاتی و فرهنگی هزینه کرده و سخت‌گیری بیشتری نیز در قالب افزایش جریمه‌ها در حوزه راهنمایی و رانندگی اعمال کرده‌ایم، اما باز هم آمار خسارات ناشی از تصادفات کاهش چشمگیری ندارد.

بررسی‌های کارشناسانه تصادفات نباید تنها در خطای انسانی خلاصه شود

وی در انتقاد نسبت به محدود شدن اظهارنظرها و برنامه‌های کارشناسی حوزه تصادفات در خطای انسانی تصریح کرد: سبقت غیر مجاز، سرعت بیش از حد، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از جمله عواملی است که در خطای انسانی خلاصه می‌شود، اما نباید از این مهم نیز غافل شد که برخی عوامل غیرمرتبط با خطای انسانی همچون وضعیت غیراستاندارد جاده‌ها و کیفیت خودروهای داخلی که 60 درصد آن را پراید رقم زده است، از جمله عوامل مهمی هستند که موجب افزایش آمار خسارات ناشی از تصادفات شده‌ است.

خدادادی افزود: بر اساس آمار رسمی سالانه هفده هزار نفر در اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌هایی که در پی این نوع حوادث سرپرست خود را از دست می‌دهند تحت حمایت سازمان‌های حمایتی همچون سازمان بهزستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرند.

مصوبه مجلس برای کاهش جمعیت معلولان کشور

وی یادآورشد: ما سال گذشته مصوبه‌ای به منظور اجباری شدن انجام آزمایشات ژنتیک برای ممانعت از تولد سالانه 20 هزار نوزاد معلول در مجلس داشتیم که اعتبارات لازم برای آن نیز در قانون بودجه 97 تعیین شد تا از افزایش جامعه معلولان ممانعت به عمل آید، اما از سوی دیگر شاهد افزایش سالانه 50 هزار نفر معلول در پی تصادفات هستیم که هم هزینه‌ سنگینی را به سازمان‌های حمایتی تحمیل می‌کند و هم به دلیل اینکه اغلب آسیب‌دیدگان از میان جوانان هستند باعث می‌شود که دولت سرمایه بزرگی را از دست بدهد، چرا که منابع انسانی زیرساخت مهم توسعه کشور محسوب می‌شوند، بنابراین نباید نسبت به آمار تلفات ناشی از تصادفات بی‌تفاوت بود.

نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مسئولان باید برای کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات تدبیری بیندیشند اظهار کرد: هم‌اکنون دولت باید به خودروسازان تاکید کند که در تولید محصولات خود به ارتقای کیفیت خودروها مطابق با استانداردهای روز توجه ویژه‌ای داشته باشند، از سوی دیگر مجلس باید از طریق رفع موانع قانونی و نظارت به این موضوع ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی پیگیر ارائه راهکاری درجهت کاهش آمار خسارات ناشی از تصادفات از طریق تاکید بر ضرورت استانداردسازی و ارتقای کیفیت خودروها و جاده‌های کشور خواهیم بود.

لازم به ذکر است که بر اساس آمارهای اعلامی در ایام تعطیلات نوروز به جز روز 13 فروردین، 328 نفر در تصادف های جاده ای جان خود را از دست داده اند.


نام:
ایمیل:
* نظر: