اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - 05 April 2018
دوجی رئیس اتحادیه صیادان کشور اعلام کرد:
رئیس اتحادیه سراسری صیادان کشور گفت: متاسفانه دربرخی از شبکه های اجتماعی با نشر اکاذیب چند روزی است با مطرح کردن مطالبی از قبیل اینکه صاحب شناوری در آبهای قشم توسط خارجی ها کشته شده است، شناور صیادی چینی او را کشت و ... به تشویش اذهان عمومی می پردازند.

اخبار صیادی این روزهای برخی شبکه ها با اغراض غیر صیادی استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، دوجی رئیس اتحادیه صیادان کشور اظهار داشت: اولا هر شناوری اعم از مجوز دار یا بدون مجوز در صورت عبور از مرزها آبی ایران و ورود به مرزهایی آبی کشورهایی دیگر، ممکن است دچار مشکلاتی شود که زندان بخشهایی از آن باشد و ما تبعات کامل آن را نمی دانیم. پس شناورها باید دقت بیشتری داشته تا از ابهای ایران خارج نشوند و در این راستا هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست. اگر شناور مجوز دار نیز اقدام به این عمل کند که گاها مشاهده شده از نظر ما اقدامی بدون مجوز است که تعقیب قضایی را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: شناورهای نظامی تا دندان مسلح جرات نزدیک شدن به ابهای ایران اسلامی را ندارند واگر گاها چنین جسارتی کردند همه می دانند چه تبعاتی برای آنها داشته است. حال چطور می شود یک شناور صیادی چینی وارد آب ایران شود و مورد اعتراض نیروهایی امنیتی و نظامی، سازمان بنادر، قوه قضاییه و ...قرار نگیرد؟ و بعد نسبت به اقدام نظامی نیز مبادرت کند و باز هم اعتراضی از سوی این نهادها صورت نپذیرد؟ این ها شایعه ای بیش نیست و ما به عنوان جامعه صیادی کشور این اخبار را با اغراض خاص عده ای در داخل همسو با بیگانگان می دانیم که نه تنها حرف های دل ما نیست بلکه در راستای هدف دشمنان ایران در آن سوی مرزهاست.

 در ادامه کاکولکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با تکذیب مجدد این خبر، گفت: اصولا این اخبار منتشره از سوی عده ای با اهداف بهره کشی غیرقانونی از دریا است و اساسا پشت پرده نشر این خبر ها را که مورد تایید بخش های شیلاتی، سازمان بنادر، امنیتی نیست و کاملا کذب است.

وی با بیان اینکه در یکی از روزنامه ها با کنار هم گذاشتن اخبار های سال های گذشته و ایجاد یک خبر جدید باعث تشویش افکار جامعه صیادی شده است، گفت: حق هر گونه اقدام حقوقی را نزد خود محفوظ  دانسته و این اقدامات را همسو با جامعه صیادی نمی داند.

کاکولکی در ادامه با تاکید بر اینکه ما شناور خارجی نداریم و این مطلب مورد تایید سازمان بنادر می باشد، اظهار داشت: پس ایجاد این ذهنیت در جامعه صیادی (که از قشر زحمت کش کشور هستند) که خارجی ها دارند مال و سرمایه شما را می دزدند در صورتی که سندیت نداشته باشد که مطمئنا ندارد جای پیگیری قانونی دارد که در حال پیگیری آن هستیم.

خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: