اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - 14 March 2018
قاسمی:
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی گفت: هرگونه تلاش برای صلح و ثبات جهانی مورد حمایت ایران است ولی در عمل ثابت شده که نمی‌توان به رویکردها و حرف های آمریکا اعتماد داشت.

به سیاست‌های آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد

به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز سه شنبه در آخرین نشست خبری خود در سال جاری، درباره تغییر وزیر امور خارجه آمریکا و اختلاف نظر وی با ترامپ در خصوص برجام اظهار داشت: این تغییرات، تحولات و اخراج ها در دولت آقای ترامپ تازگی ندارد.

وی افزود: بارها شاهد تغییرات زیادی در دولت آمریکا بوده ایم، ولی این یک مساله داخلی است و برای ما رویکردها و سیاست های آنها مهم است و در قبال آن موضع گیری خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی هم گفت: هرگونه تلاش برای صلح و ثبات جهانی مورد حمایت ایران است ولی در عمل ثابت شده که نمی‌توان به رویکردها و حرف های آمریکا اعتماد داشت.

قاسمی در خصوص سفر ظریف به باکو نیز گفت: این سفر یک ابتکار جالب در کمک به همکاری و همگرایی دولت ها و ملت های منطقه است و به تثبیت صلح و ثبات و امنیت منطقه کمک می کند و امیدواریم در سایه گفت وگو بتوانیم به همزیستی مسالمت آمیز کشورهای منطقه کمک کنیم.

وی افزود: افزایش همکاری های سیاسی اقتصادی و امنیتی، روح مذاکرات و گفت وگوهای باکو خواهد بود و فرصت مناسبی برای رایزنی آقای ظریف با دیگر مقامات حاضر در باکو است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تجربه نشان داده است که ما در هر نشستی توانسته ایم گام هایی رو به جلو برداریم.

وی با بیان اینکه فلسفه این نشست های کاهش اختلاف سلایق و نزدیک کردن مواضع به یکدیگر است اظهار داشت :یکی از اساسی ترین مواضع این اجلاس مقدمه سازی برای برگزاری اجلاس سران است که قرار است در ماه می با حضور روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در استانبول برگزار شود.

قاسمی در پاسخ به سوالی درباره حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: حضور ما درسوریه در جهت مبارزه با تروریسم و به درخواست رسمی دولت سوریه بوده است. همانطور که چنین درخواستی از روسیه هم شده بود.

وی ابراز امیدواری کرد مسائل سوریه از طریق مذاکرات سیاسی و گفت وگو حل و فصل شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره نشست آتی کمیسیون مشترک برجام گفت: این کمیسیون ساز وکاری میان ایران و 1+5 است و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت می کنند و طبق سنت قبلی در این نشست مشکلات، موانع، تخطی و بدعهدی های طرف مقابل بخصوص آمریکا را مطرح خواهیم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر لودریان به تهران گفت: سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران بر اساس جدول زمان بندی قبلی در دستور کار دو کشور قرار داشت که انجام شد و ما در این سفر فرصت داشتیم در زمینه های مختلف گفت وگوهای سازنده و صریحی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قرار شد رایزنی ها و آمد و شدها را همانند گذشته ادامه دهیم اظهار کرد: در این سفر با توجه به نقش مهم ایران و فرانسه، مسائل منطقه ای، جهانی و بین المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به پاسخ های دقیق و روشن مقامات کشورمان به ابهامات طرف مقابل، گفت: ما در این دیدارها نگرانی های خود را از رفتارهای آمریکایی ها و برخی کشورهای اروپایی در ارسال تسلیحات پیشرفته به منطقه مطرح کردیم و امیدوار هستیم که طرف فرانسوی هم با داشته هایی که از تهران به دست آورد، بتواند با دقت بیشتر درباره مسائل منطقه اظهار نظر کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص عربستان (در جریان سفر به پاکستان) گفت: معمولا در این مذاکرت بخصوص در کشورهای منطقه مجموعه مشکلات و مسائل پیرامونی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و ما دیدگاه های خود را مطرح می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزیر امورخارجه مدت هاست درباره مجمع گفت وگوی منطقه ای طرحی را ارائه کرده ، تصور ما این است که امنیت یک کشور به تنهایی تامین نمی شود و سرنوشت کشورهای منطقه به هم گره خورده است. ما برای ایجاد آرامش نیاز به یک حرکت همگانی با حسن نیت داریم.

قاسمی گفت: ما برای کمک به آرامش و امنیت منطقه آماده هستیم، البته این نوع رفتار به تنهایی نمی تواند مثمر ثمر باشد و طرف های مقابل هم باید احساس مسئولیت داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نباید برخی کشورهای منطقه در پی خرید امنیت باشند، گفت: تجربه نشان داده است که ورود کشورهای فرامنطقه ای به منطقه نهایتا تشنج، بی ثباتی و افراط گرایی را به همراه خواهد داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: