اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - 14 March 2018
حاجی بابایی
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از روند بررسی استیضاح وزرای کابینه دوازدهم انتقاد کرد.

مجلس در بن بست استیضاح وزرا مانده است

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 23 اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکری عنوان کرد: بررسی یکباره سه استیضاح از وزرای یک کابینه از روز اول نیز دارای ابهام بود به همین جهت فراکسیون نمایندگان ولایی وارد این فضا و حرکت نشدند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقع ما این است که جایگاه مجلس که بسیار باارزش است، حفظ شود. طبق قانون اساسی مجلس در رأس امور است، البته تفاوت است بین اینکه مجلس در رأس امور باشد و یا نمایندگان آن در رأس امور. با این حال از نظر قانون اساسی این مجلس است که در رأس امور قرار دارد و نمایندگان نیز باید تلاش داشته باشند که در رأس امور قرار گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات بررسی استیضاح سه وزیر، عنوان کرد: مردم دو روز بحث و گفت وگوهای مجلس را از طریق تریبون دنبال کردند و انتظار داشتند استیضاح ها بر پایه مسائلی باشد که هفته های قبل به آن اشاره می شد؛ از جمله دفاع از جایگاه مردم، سقوط هواپیما، سانچی و ده ها مورد دیگر.

وی گفت: مردم فکر می کردند نمایندگان مستند به این قضایا استیضاح می کنند و نتایج استیضاح ها مشخص خواهد شد، اما در روز گذشته انصافاً مباحثی مطرح شد که نباید از تریبون مجلس عنوان می شد چرا که بازخورد خوبی برای مجلس در جامعه ندارد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه استیضاح را امضا نکرده است و فراکسیون نمایندگان ولایی نیز در این فضا وارد نشد، بیان داشت: البته هر کدام از نمایندگان و فراکسیون ها حق طبیعی شان بود که در این فضا موضع گیری کنند اما انتظار داریم که هیات رئیسه استیضاح ها را از نظر استحکام پیگیری و نتایج آن بررسی کند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته برخی نمایندگان با فشار از هیات رئیسه می خواهند که استیضاح را اعلام کند اما در ادامه راه به هر دلیلی از استیضاح منصرف می شوند. با این حال روند بررسی استیضاح در این دو روز نشان داد که اگر این روند ریشه پیدا کند، مجلس دهم تا پایان دوره حتی نمی تواند یک وزیر را استیضاح کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مجلس با بن بست در استیضاح وزیر روبرو است، خارج از اینکه چه کسی رأی می آورد، این نحوه بررسی استیضاح ضربه مهلکی به رأی مردم و جایگاه مجلس است. مجلس عصاره مردم و خون شهدا است که باید از آن دفاع کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: