اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - 14 March 2018
محسنی اژه‌ای
معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز جنگ و مقابله اصلی و جدی دشمن از طریق مسائل اقتصادی است و در مسائل اقتصادی متمرکز شده و بر همین اساس تحریم‌ها را اعمال کرده و باور کرده است که می‌تواند از این طریق جمهوری اسلامی را فلج کند و با فشار اقتصادی، مردم ما را به عصیان بکشاند و در واقع جنگ از داخل ایجاد شود.

به گزارش عصرپرس، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نخستین جلسه پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی به آئین نامه داخلی ستاد مرکزی پیگیری اجرای این سیاست‌ها اشاره کرد و افزود: از وظیفه اصلی ستاد، سیاست گذاری و هماهنگی است که در واقع این آئین نامه باید مشخص و هرچه زودتر اجرایی و در چارچوب این آئین نامه عمل شود.

وی گفت: امروز جنگ و مقابله اصلی و جدی دشمن از طریق مسائل اقتصادی است و در مسائل اقتصادی متمرکز شده و بر همین اساس تحریم‌ها را اعمال کرده و باور کرده است که می‌تواند از این طریق جمهوری اسلامی را فلج کند و با فشار اقتصادی، مردم ما را به عصیان بکشاند و در واقع جنگ از داخل ایجاد شود.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه یک سری اولویت‌ها داریم که یکی از ان‌ها مبارزه با فساد است، افزود: نحوه ورود و خروج پرونده‌ها به قوه قضائیه می‌تواند در اقتصاد مقاومتی، مفید یا مضر باشد.

وی با بیان اینکه در واقع احساس امنیت قضایی بین سرمایه گذاران بستگی به کار ما دارد، ادامه داد: سرمایه گذارانی که می‌ترسند سرمایه گذاری کنند و برای کسانی که پرونده تشکیل می‌شود این سوال پیش می‌آید که اموال و شرکت‌هایی که دارند چه می‌شود.

محسنی اژه‌ای گفت: این اقدامات قضایی ما باید طوری انجام شود که لطمه‌ای به تولید وارد نشود و در واقع ساز و کاری باید بیندیشیم که به تعطیلی تولید کشیده نشود.

وی افزود: مبارزه با قاچاق مسئله مهمی است و در تولید ملی تاثیر دارد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه به بحث مالیات اشاره کرد و گفت: سه مسئله مهم داریم که تاثیرگذار است، یکی بانک‌ها است که باید جدی بگیریم، یکی مالیات و دیگری قاچاق است که باید این‌ها را رتبه بندی کنیم.

محسنی اژه‌ای در ادامه به بحث مبارزه با زمین خواری اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه در این خصوص موفق عمل کرده بویژه در سال‌های ۹۶-۹۵ به طوری که اکنون تصرف اراضی جدید نداریم و اگر هم باشد خیلی نادر است و هرچه وجود دارد ناشی از تصرفات قبلی است و اکنون آن‌ها را رفع و رجوع می‌کنیم.

وی گفـت: در واقع بحث تصرفات اراضی ملی به حداقل ممکن رسیده است که در سال ۹۷ نیز با عزم و جدیت بیشتر باید پیگیری کنیم.

محسنی اژه‌ای همچنین به اقدامات استان‌ها در بحث پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: طی پنج شش ماه گذشته که این آئین نامه ابلاغ شده جلسات مستمر برگزار کردند که اقدامات خوبی شده است و باید در بحث کمک به فعالان اقتصادی که به لحاظ شرایط بازار با مشکل مواجه شده اند کمک شود؛ بنابراین گزارش در این نشست علاوه بر معاون اول قوه قضاییه، معاون اجتماعی قوه قضاییه، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس دیوان عدالت اداری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی حضور دارند.

اقدامات قضایی ما باید طوری انجام شود که لطمه‌ای به تولید وارد نشود و در واقع ساز و کاری باید بیندیشیم که به تعطیلی تولید کشیده نشود.

ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه تلاش می‌کند از ظرفیت‌های این نهاد برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغیه ۲۹ بهمن سال ۹۲ از سوی مقام معظم رهبری استفاده مطلوب شود.

همچنین این ستاد تلاش می‌کند دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه مصوب ۲۹ شهریور سال ۹۶ از سوی رئیس قوه قضاییه نیز اجرایی شود. امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی از دیگر اهداف این ستاد است.


منبع: صداوسیما


نام:
ایمیل:
* نظر: