اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - 14 March 2018
روسیه خطاب به انگلیس:
سخنگوی وزارت خارجه روسیه به مهلت 24 ساعته نخست وزیر انگلیس به روسیه اشاره و با بیان اینکه روسیه قدرت اتمی است، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری نمی تواند با یک قدرت اتمی به زبان هشدار حرف بزند.
به یک قدرت اتمی هشدار نمی دهندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، ماریا زاخارووا روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک اظهار داشت: ترزا می نخست وزیر انگلیس شواهد واقعی برای محکوم کردن روسیه در پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال در دست ندارد. 

زاخارووا افزود: هیچ ساز و کار قانونی از طرف دولت انگلیس در پرونده مسمومیت اسکریپال بکار گرفته نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که درخواست روسیه براساس قوانین بین المللی از انگلیس برای ارایه اطلاعات درباره مواد شیمیایی بکارگرفته شده در چارچوب پرونده مسمومیت اسکریپال، بی پاسخ مانده است. 

زاخارووا گفت: تمام این رویدادها را می توان نمایشی با اتهام های اثبات نشده توصیف کرد، برای آنها (مقام های انگلیسی) اقدام به ترساندن امری عادی است، اما نمی توانند روسیه را بترسانند. 
وی خاطرنشان کرد: این مساله را نمی توان حادثه خواند بلکه یک اقدام دسیسه جویانه بین المللی است. 

زاخارووا همچنین به پرونده های مرگ بوریس برزوفسکی و آلکساندر لیتویننکو در انگلیس اشاره کرد و افزود: چرا این پرونده ها تا این اندازه سری و محرمانه هستند. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین هشدار داد که در صورت توقف فعالیت شبکه راشاتودی در انگلیس، هیچ رسانه انگلیسی در روسیه اجازه فعالیت نخواهد داشت.

براساس این گزارش، سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه که در بریتانیا زندگی می‌کند، هفته گذشته به همراه دخترش، بیهوش روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبوری پیدا شد.

براساس ادعای رسانه های انگلیسی، حال هر دو وخیم است و پلیسی که اولین بار آنها را پیدا کرد نیز در بیمارستان بستری است.

اسکریپال 66 سال دارد و سال 2010 میلادی در یک تبادل جاسوسی میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد؛ در آن معاوضه، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
اسکریپال پیشتر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 میلادی به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روسی در اروپا را به سازمان جاسوسی ‌ام.ای.6 می دهد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: