اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - 13 March 2018
وزیر نیرو گفت: ۵۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان اصفهانی برای مرحله اول پرداخت می‌شود.

پرداخت ۵۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان اصفهانی

به گزارش عصرپرس از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، "رضا اردکانيان" وزير نيرو با بيان اين مطلب که اگر صنعت بخواهد کاهش ناشي از کم آبي به وي اعمال نشود، يقيناً اين کاهش به بخش کشاورزي اعمال مي‌شود، گفت: در اين ميان به‌طور حتم کشاورزان متضرر مي‌شوند و اين ضرر بايستي به نوعي جبران شود و لازم است صنعت در جبران اين خسارت به کشاورزان مشارکت کند.

وي با اشاره به سازوکار جديد کارگروه سازگار با کم آبي براي حل موضوع گفت: اين کارگروه چارچوبي فراهم کرده تا صنايع پرآب بر اصفهان بتوانند در اجراي اين طرح و پايدار کردن آن، مشارکت مالي داشته باشند و خسارت کشاورزاني را که متضرر مي‌شوند بپردازند.

وزير نيرو ادامه داد: بخشي از اين منابع مالي که از طرف صنعت تأمين مي‌شود براي اجراي طرح‌ها و بخشي نيز براي کمک به کشاورزاني است که نمي‌توانند کشت انجام دهند و از اين جهت دچار مشکلات اقتصادي مي‌شوند، لذا اين منابع مالي مي‌تواند به ارتزاق کشاورزان شرق اصفهان کمک کند.

وي اضافه کرد: برآورد کلي، رقمي حدود 500 ميليارد تومان است که در مدت يک‌سال بخش صنعت بايد بپردازد که پس از ابلاغ به استاندار اصفهان و مذاکره با مديران عامل فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، و حمايت و پشتيباني رئيس جمهور، وزير صنعت، معدن و تجارت و استاندار اصفهان، درزمان حاضر 50 ميليارد تومان براي کمک به کشاورزان شرق اصفهان در حسابي که به همين منظور گشوده شده واريز شده است و به مرور مابقي مبلغ نيز پرداخت خواهد شد.

رضا اردکانيان با اشاره به اينکه تعداد زيادي واحد صنعتي در اصفهان داريم، تصريح کرد: ولي اين طرح شامل 15 تا 16 واحد صنعتي پرآب‌بر که مصارف بيش از 100 هزار متر مکعب دارند مي‌شود.

وي افزود: هرکدام از اين صنايع پر آب بر، به نسبت نياز آبي خود در اجراي اين طرح مشارکت مي‌کنند، و با استمرار اين طرح در سال‌هاي آتي و کم آب،‌ دغدغه شغل و معيشت کشاورزان مرتفع خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: