اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - 13 March 2018
آیت الله جنتی برای دومین بار در چهارمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، در سِمت ریاست مجلس خبرگان ابقاء شدند.

پیشرفت های علمی و توسعه خدمات ازدستاورد‌های انقلاب اسلامی است

به گزارش عصرپرس، آیت الله احمد جنتی با ۶۶ رای، بار دیگر، عهده دار ریاست پنجمین مجلس خبرگان رهبری شد.

همچنین آیت الله هاشمی شاهرودی با ۷۲ رای و آیت الله موحدی کرمانی با ۷۰ رای به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس خبرگان ، آیت الله سید احمد خاتمی را با ۵۰ رای و آیت الله کعبی را با ۴۲ رای به عنوان منشی های هیات رییسه برگزیدند.

رای گیری برای انتخاب دو کارپرداز هیئت رئیسه از میان چهار داوطلب نیز در جلسه بعدازظهر مجلس خبرگان انجام می شود

پیشرفت های علمی و توسعه خدمات ازدستاورد‌های انقلاب اسلامی است

آیت‌الله جنتی در چهارمین اجلاسیه خبرگان رهبری در سخنانی با بیان اینکه اسلام با تظاهر به فسق و گناه، مخالف است افزود: طرح برخی مسائل به نام آزادی، تقابل با شرع است. دولت اسلامی طبق اصل سوم قانون اساسی وظیفه دارد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی را فراهم نماید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: با همه کارشکنی‌ها و مشکلات این انقلاب حفظ شد و دستاوردهای آن‌که مسائل ایمانی و معنوی و اخلاقی است بسیار زیاد است.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه جوانان ما آرزوی شهادت داشته‌اند و این از دستاوردهای فرهنگی است که در دفاع مقدس خود را نشان داد، افزود: بدون کمترین توقعی بسیج و سپاه از این انقلاب درآمد که مایه افتخار ماست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مظاهر فساد بعد انقلاب از بین رفت اما برخی جوانان نمی‌دانند از کجا به کجا رسیدیم.

وی با بیان اینکه در همین شهر تهران مشروب‌فروشی از کتاب‌فروشی بیشتر بود و ما باید دستاوردها را بشناسیم و حفظ کنیم گفت: این وظیفه کسانی است که در صف مقدم هستند مانند سپاه و بسیج و خبرگان لذا باید انقلابی بود و وحدت و انسجام خود را حفظ کرد.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: امام بزرگوار تأکید داشتند که بین شیعه و سنی فرقی نیست و هر کس می‌خواست اختلاف کند امام برخورد می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید ایمان و اخلاق و معنویت را حفظ کنیم به کارهای خدماتی و عمرانی در چهل سال گذشته پرداخت و گفت: دولت و غیر دولت باید دستاوردها را نشان دهند.

وی ضمن ابراز تأسف از وضع فقر قشر اندک جامعه و لزوم تلاش برای برطرف کردن آن تأکید کرد: وضع ما بعد از انقلاب بسیار بهتر شده است و اینها را باید بدانیم.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه برخی می‌خواهند با هر بهانه‌ای نظام را زیر سؤال ببرند به مسأله حجاب اشاره کرد و ادامه داد: حجاب کرامت و شرف زن و مایه عفاف است اما برخی آن را خدشه‌دار می‌کنند و با حرکت زشت حجاب خود را به باد می‌دهند درحالی‌که شرف و عفاف خود را بر باد می‌دهند و باید با آنها محکم برخورد شود.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه یکی از کارهای خبرگان مطالبات است، گفت: مسئولان باید جواب دهند و پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه مسأله معیشت مردم بسیار مهم است و باید به آن رسیدگی کرد البته منکر مشکلات مالی نیستیم، تصریح کرد: باید همه امکانات بسیج شود و نباید حقوق نجومی باشد.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه باید مرهمی‌ بر زخم‌ فقرا بگذاریم درحالی‌که جشن‌های پرهزینه می‌گیرند که نباید اینطور باشد، خاطرنشان کرد: این انقلاب و نظام امانت خداوند است که باید آن را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: هزینه هایی که میلیاردی می‌شود ، در حالی این اتفاق می‌افتد که در جای دیگری ما نیازهای فراوان داریم نباید اینگونه باشد پس من گفته ام که به عنوان دبیر شورای نگهبان آقای رئیس جمهور که اینجا هستید در دستگاه های شما کسانی هستند که انقلابی نیستند یا لااقل با انقلاب فاصله دارند با این افراد که نمی توان مردم امید داشته باشند کسی به دردشان برسد. من نامه ای به دستم رسیده است که در یکی از وزارتخانه های بزرگ کسانی که مسئولیت دارند اعتقادی به انقلاب ندارند آقای روحانی نگذارید که انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به حادثه خیابان گلستان هفتم، گفت: عده ای به خود اجازه داده اند که با چاقو و قمه و چوب به خیابان بیایند و امنیت مردم را خدشه دار کنند. الحمدلله محاکمه آنان شروع شده است و از قوه قضاییه می خواهم که زودتر به این موارد رسیدگی کند.

پیشرفت های علمی و توسعه خدمات ازدستاورد‌های انقلاب اسلامی است

در مراسم افتتاحیه این اجلاس  که در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شده است بعد از نطق رئیس مجلس خبرگان قراراست انتخابات هیات رئیسه برگزار شود.

با رای نمایندگان مجلس خبرگان، رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی و دو کارپرداز برای مدت دوسال انتخاب می شوند.

مهمان ویژه این اجلاس، فرمانده کل سپاه پاسداران است که پس از افتتاحیه حدود چهل دقیقه درخصوص موقعیت منطقه ای جمهوری اسلامی، چالش ها و فرصت ها سخنرانی می کند.

دستور کار نوبت بعد از ظهر اجلاس خبرگان نیز ارائه دو فوریت طرح ایجاد هیات اندیشه ورز خبرگان است.

در صورت رای نمایندگان به این طرح، اعضای هیات اندیشه ورز مجلس خبرگان فردا با رای نمایندگان انتخاب می شوند.

این اجلاس عصر فردا با قرائت بیانیه پایانی به اتمام می رسد.


منبع: صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر: