اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - 13 March 2018
جلسه علنی مجلس با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آغاز شد.

آغاز جلسه استیضاح آخوندی و ربیعی

به گزارش عصرپرس ازخانه ملت؛ قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس درخصوص دستور کار مجلس گفت: اولین دستور کار بررسی استیضاح علی ربیعی وزیر کار رفاه و امور اجتماعی خواهد بود.

وی ادامه داد: بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و همچنین طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی و اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی در مورد اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار دیگر دستور کار امروز خانه ملت خواهد بود.

در جلسه امروز علاوه بر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی و همچنین سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه استیضاح حضور دارند.

تشریح نحوه رسیدگی به استیضاح ربیعی

عضو هیئت رئیسه مجلس نحوه رسیدگی به استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشریح کرد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 22 اسفند ماه) به تشریح نحوه برگزاری جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: طبق توافق صورت گرفته بین استیضاح کنندگان و وزیر، این جلسه سه ساعت به طول خواهد انجامید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: آقایان محمدقسیم عثمانی، حسین مقصودی، ابوالفضل حسن بیکی، شهاب نادری، محمدحسین فرهنگی و فریدون حسنوند به عنوان متقاضیان استیضاح سخنرانی می کنندو بعد از آن وزیر تعاون به مدت یک ساعت صحبت خواهد کرد و بعد از دفاع وزیر، محمدرضا پور ابراهیمی و غلامرضا تاجگردون در موافقت با استیضاح صحبت خواهند کرد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: براساس توافق صورت گرفته استیضاح کنندگان نیم ساعت کمتر از دو ساعت پیش بینی شده و وزیر یک ساعت کمتر از سه ساعت پیش بینی شده صحبت خواهند کرد که بر این اساس ساعت جلسه استیضاح به جای ۵ ساعت، ۳ ساعت به طول خواهد انجامید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: