اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 12 March 2018
معاون رییس جمهور ی در امور زنان و خانواده اعلام کرد: زنان در دولت تدبیر و امید در تمامی زمینه ها به خصوص عرصه های هنری و سینما هنر از پیشرفت های بسیار خوبی برخوردار بوده اند و زبانزد دنیا شده اند.

درخشش بانوان ایرانی در عرصه های هنری زبانزد دنیا است

خبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش خبرنگار عصرپرس: معصومه ابتکار روز دوشنبه در جشن میلاد کوثر که باحضور وزیر اردر تالار وحدت با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) بهترین الگوی زنان ایرانی و عالم است، اظهار داشت: پیشرفت های زنان ایرانی در بسیاری از زمینه ها چشم گیر است اما با توجه به استعداد و توانمندی زنان ایرانی نقطه مطلوب نیست.

و ی خاطر نشان کرد : دنیا به پیشرفت زن ایرانی در عرصه هنر به خصوص در عرصه سینما اذعان دارد، درخشیدن کارگردان‌ها و هنرمندان زن قابل تقدیر بوده و البته باید بدانیم این روال در عرصه‌های دیگر هم طی شده است.

ابتکار با بیان اینکه در زمانی که هنر تئاتر در حال فراموشی بود اما با وجود دولت تدبیر و امید رونق گرفته و شکوفا شد ، افزود : زنان در عرصه های هنری متحمل سختی های زیادی هستند که از مهمترین مشکلات این قشر از جامعه، برخورد های سلیقه‌ای توسط برخی افراد است.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: حضور زنان در عرصه های هنری تاثیر ات بسیار زیادی دارد زیرا نیمی از مخاطبان جامعه را زنان تشکیل می دهند .

وی همچنین با گرامیداشت مقام زن و تبریک میلاد فاطمه زهرا س و جایگاه زن ایرانی در توسعه کشور گفت: فاطمه زهرا س بهترین الگوی زنان دنیای پیشرفته امروز است که در هنر تجلی پیدا می کند.

ابتکار با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم در حوزه عدالت جنسیتی و دسترسی زنان به فرصت ها گام های بسیار موثری برداشته است، گفت: بر اساس بخشنامه دولت ۳۰ درصد مناسبت های تمامی دستگاهها باید به زنان اختصاص یابد که البته این گام به خوبی در وزارت ارشاد برداشته شده است.

در خاتمه این مراسم به جمعی از بانوان برتر عرصه های مختلف به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: