اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - 11 March 2018
سرمایه گذاران ژاپنی پس از بازدید از پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری در چابهار، از سرمایه گذاری در بخشهای مختلف از جمله خرید و صادرات تون ماهیان صید شده به روش قلاب ( لانگ لاین )، تکثیر و پرورش هامور ماهی و برخی گونه های با ارزش دیگر، فرآوری و صادرات محصولات شیلاتی چابهار استقبال کردند.
استقبال سرمایه گذاران ژاپنی از ظرفیت های شیلاتی چابهاربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان،  هدایت الله میرمرادزهی مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: پیرو مراودات که پیش از این توسط ریاست سازمان شیلات ایران با مسئولین شیلات کشور ژاپن صورت گرفت 3 گروه از صیادان، آبزی پروران و شرکت های فرآوری محصولات شیلاتی کشور و همچنین استان سیستان و بلوچستان به ژاپن اعزام شده و از ظرفیت های شیلاتی این کشور بازدید به عمل آورده تا در این راستا نیز از شرکت های توانمند آن کشور برای حضور در ایران اقدام نموده و آنها با بازدیداز ظرفیت های شیلاتی ایران و این استان جهت انجام مراودات شیلاتی و سرمایه گذاری در حوزه سواحل مکران حضور یابند.

وی افزود: در این سفر 2 روزه سرمایه گذاران ژاپنی از بندر ماهیگیری کنارک، کارخانه کنسرو ماهی ساحل صید کنارک، مرکز تکثیر اربیان بهار رمین بازدید بعمل آورده و در جلسه مشترک با مدیران شیلات استان و منطقه آزاد چابهار شرکت نمودند.

میرمراد زهی درادامه گفت: همچنین در روز دوم  به چابهار نیز پس از بازدید میدانی از نحوه و روش صید با قلاب در دریا، از کارخانه عمل آوری ماهی و میگوی آرمان جنوب و سردخانه آفرین در رمین بازدید بعمل آوردند.

مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در ادامه جلسه ای با تعاونیهای صیادی، بزرگان و معتمدین جامعه صیادی بریس و پسابندر در بریس تشکیل دادند و اعلام آمادگی نمودند که در صورتیکه تون ماهیان صیدشده با قلاب توسط صیادان استان پس از صید بخوبی خونگیری، سردسازی و با کیفیت خوب انتقال یابد و با دمای منفی 40 تا 60 درجه انجماد اولیه صورت پذیرد و سپس در دمای منفی 18 تا 20 درجه نگهداری شود برای مصارف تازه خواری با قیمیت خوبی خریداری و پس از فرآوری در منطقه به کشور ژاپن صادر نمایند. 

مدیر کل شیلات استان این سفر سرمایه گذاران ژاپنی را بسیار خوب و مثبت ارزیابی نموده و ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر جهت ایجاد مراودات سرمایه گذاری در ظرفیت ها و فرصت های شیلاتی این خطه از سواحل مکران اقدام نمایند.

به گزارش عصرپرس، با دعوت اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان، گروهی متشکل از مدیران 2 شرکت ژاپنی ایتوچو ونیتوسیمو از ظرفیت های شیلاتی و فرصت های سرمایه گذاری این استان دراسفند ماه سالجاری بازدید کرده و از نزدیک با ظرفیت ها و پتانسیل های این استان آشنا شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر: