اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - 11 March 2018
وزیر ارتباطات در نشست مشترک با وزیر بهداشت:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید کارگروهی مشترک میان دو وزارتخانه برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل شود، گفت: باید شاخص هایی برای آزادسازی امور و سپردن به کسب و کارهای نوپا مشخص شود.

پیشنهاد سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه صبحانه کاری با وزیربهداشت در ستاد وزارت بهداشت برای پیش برد اهداف و همکاری های مشترک با وزارت بهداشت پیشنهاد داد، کارگروهی مشترک میان دو وزارتخانه برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل گردد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در دنیا کسب و کارهای نوپا در حوزه بهداشت و سلامت موفقیت های زیادی را کسب کرده اند، گفت: در کشور کسب و‌کارهای نوپا در این حوزه نیاز به مجوزهای زیادی دارند که کار را به تاخیر می اندازد.

آذری جهرمی با معرفی اپلیکیشنی که با اخذ نسخه از کاربر، داروها را تحویل می دهد، افزود: در آمریکا وقتی مطالعه می کنید، متوجه می شوید که بهترین و موفق ترین کسب و کارهای نوپا در این حوزه فعال هستند.

وی با اشاره به وجود مجوزهای مختلف فعالیت کسب و‌کارهای نوپا در حوزه دستگاه های دولتی اظهار داشت: با اینکه تعدد مجوزها فعالیت کسب و کارهای نوپا را با اختلال روبرو می کند، اما این مجوزها اجازه فعالیت به کسب و کارها را می دهد.

آذری جهرمی به وزیر بهداشت، پیشنهاد داد: کارگروهی مشترک میان وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه واقعیت این است که با ظهور کسب و کارهای نوپا، در کنار ایجاد شغل های جدید، شغل هایی از بین می رود، گفت: براساس آمار مکنزی تا سال 2025، در مجموع 800 هزار شغل در انگلیس از بین می رود در حالیکه 3.5 میلیون شغل جدید جایگزین آنها می شود.

وی مشخص کردن شاخص ها را برای آزادسازی امور و سپردن به کسب و کارهای نوپا مناسب دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که استقامت جلوی تحولات و کسب و کارهای نوپا در نهایت مساوی است با عقب ماندگی که بیکاری و عدم توسعه را به همراه دارد.

در این جلسه همچنین مباحثی چون تکمیل اتصال همه مراکز بهداشت روستایی به شبکه و همچنین اتصال سامانه های درمانی به بانک اطلاعاتی سایر دستگاه ها همچون سازمان ثبت احوال مطرح شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان خرداد ماه سال آینده را زمان تعیین تکلیف نهایی آنها اعلام کرد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: