اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - 11 March 2018
مجري طرح برق‌رساني روستايي كشور از برق‌رساني به روستاهاي بدون كد و دسترسي خبر داد و گفت: شركت توانير براي اين منظور برنامه‌ريزي كرده است.
برق‌رساني به روستاهاي بدون كد و دسترسي در دستور كار توانيربه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، ولی الله مصلحتي شربياني مجري طرح برق‌رساني روستايي كشور از شناسايي 400 روستا در سطح كشور در سال جاري در بحث برق رساني خبر داد و افزود: اين روستاها به دليل نداشتن كد روستايي و واقع شدن در مناطقي كه معارض داشته و جاده نداشتند در برنامه نبودند كه با رفع اين موانع در موافقتنامه قرار گرفته و بر قدار مي شوند.

وي خاطرنشان كرد: درحال حاضر 30 درصد جمعيت در روستاها هستند و رشد جمعيت در روستاها بالا است بنابراين دربرخي روستاها و مناطق كه رشد جمعيت به 10خانوار برسد ما موظفيم آنها را برق دار كنيم.

مجري طرح برق روستايي كشور با بيان اينكه برخي روستاها به وسيله انرژيهاي نو برق رساني مي شوند، گفت: به طور مثال دراستان كرمان از اين ظرفيت اقتصادي به نحو مناسب استفاده شده است.

براساس این گزارش، در سال جاري در قالب تفاهم نامه شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان باشركت توانير، تعداد 7 روستا در شمال استان كرمان تامين برق و روشنايي 76 روستا نيز با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال اجرا شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: