اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 10 August 2015
وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن:
وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: توسعه همکاری با ایران به ویژه در صنایع نفت و گاز، منایع طبیعی، انرژی، برق و حتی انتقال فناوری در اولویت‌های دیپلماسی ژاپن قرار دارد.

دایشیرو یاما گیوا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن با اشاره به توافق جامع هسته‌ای ایران با کشورهای گروه ١+۵ گفت: دولت ژاپن و ٢١ شرکت ژاپنی برای ملاقات با مقام‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و انرژی سفر به تهران را برنامه‌ریزی کردند و موفق شدند افزون بر صنایع نفت و گاز، در زمینه‌های منابع طبیعی، انرژی، برق و حتی انتقال فناوری گفتگو کنند.

وی با بیان اینکه ایران و ژاپن به طور سنتی در زمینه‌های نفت، گاز، برق و انرژی همکاری مطلوبی داشته‌اند و پیش از سفر وی به ایران ١٠٠٠ شرکت ژاپنی تمایل داشتند به تهران بیایند افزود: حال از این پس و با توجه به این سفر و مذاکرات در تهران، روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف گسترش می‌یابد.

یاما گیوا با بیان این که دولت و وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن از شرکت‌های ژاپنی برای حضور در ایران و مشارکت با شرکت‌های ایرانی حمایت می‌کنند، گفت: این حمایت مسیر را برای گسترش همکاری‌های دو جانبه فراهم می‌کند.

وزیر نفت و وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ایران پس از یک دیدار و گفتگوی خصوصی در جمع نمایندگان شرکت‌های ژاپنی و مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران حاضر شدند و زمینه های مختلف همکارهای دو طرف در بخشهای مختلف را بررسی کردند.

بر اساس اعلام وزارت نفت، در هیئت اقتصادی ژاپن، مدیران بخش‌های فاینانس، نفت و گاز، برنامه‌ریزی و سیاست‌های منابع طبیعی، سوخت و خاورمیانه وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن (متی) حضور داشتند.

همچنین مدیران و نمایندگان ویژه شرکت‌های میتسوبیشی، تویوتا، سومیتومو، ایتوچو، سوجیتز، کنساماتسو، میتسویی، کانسایی پینت، ساندن هلدینگ، نیپون استیل، سومیتومو متال، تویو، جِی جی سی (JGC)، کوبه استیل، چیودا، بانک UFJ میتسوبیشی توکیو، گروه بانکی سومیتومو و میتسویی، بانک میزوهو، گروه نفت و انرژی نیپون JX، شواشل، اینپکس، فدراسیون تجارت ژاپن (Keidanren)، جترو، بانک همکاری‌های بین‌الملل ژاپن، بیمه صادرات و سرمایه‌گذاری ژاپن، گروه ملی فلزات و نفت و گاز ژاپن و مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

برچسب ها
نفت ، ژاپن
نام:
ایمیل:
* نظر: