اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 08 March 2018
ظریف در مراسم کاشت درخت صلح و دوستی:
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تمام جهانیان از یک واقعیت خطرناک یعنی از بین رفتن محیط زیست رنج می‌برند.

جهان از نابودی محیط زیست رنج می‌برد

به گزارش عصرپرس به نقل از مرکز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه، محمد جواد ظريف صبح امروز در آيين کاشت درخت صلح و دوستي با حضور هيات هاي ديپلماتيک با خيرمقدم به حاضران و تقدير از شهرداري تهران، فرا رسيدن سالروز ميلاد حضرت فاطمه (س) روز زن و روز مادر را به بانوان و مادران تبريک گفت.

وي افزود : امسال در رخدادي جالب، امروز روز جهاني زن است و بر اساس تقويم جمهوري اسلامي فردا روز زن و مادر؛ اين تقارن فرخنده بيانگر اين واقعيت است که، آنچه ما را به يکديگر پيوند مي دهد بسيار گسترده تر از تفاوت هايي است که موجب اختلاف ميان ما شده است.

وزير امورخارجه با بيان اين که محيط زيست يکي از مهم ترين عواملي است که همه ما را بر روي کره خاکي به هم پيوند مي دهد، تاکيد کرد: امروز با چالش جهاني در حوزه محيط زيست مواجهيم، گرچه برخي دوست دارند اين چالش را ناديده بگيرند. اما اين واقعيت است که تمام جهانيان از يک واقعيت خطرناک يعني از بين رفتن محيط زيست رنج مي برند و هيچ کشوري حتي با در اختيار داشتن تمام امکانات هم به تنهايي از پس برخورد با آن برنمي آيد.

ظريف گفت : اين موضوع نشان مي دهد که همه ساکنين يک کشتي هستيم؛ يا همه با هم کشتي را به ساحل مي رسانيم يا همه با هم غرق مي شويم.

وي ادامه داد: دنياي ما دنياي مرزها ، اختلاف و تفرقه افکني و تبعيض و خشونت نيست. دنياي ما بايد دنياي نوروز و درخت کاري باشد دنياي بازگشت زيبايي و نشاط به طبيعت که همه ما مي توانيم همزمان آن را جشن بگيريم.

ظريف در ادامه با تاکيد بر نقش هر فرد در تعيين آينده جهان گفت: تک تک ما مي توانيم آينده بهتري بسازيم چرا که تحولات دنيا واقعيتي را بسيار برجسته کرده است و آن نقش فرد انساني در تعيين آينده جهاني است.

وي اضافه کرد : زماني ادعا مي شد که گروه هايي و حتي دولت هايي داراي مونوپولي (انحصار) در روابط بين الملل هستند. زماني مي گفتند براي آن که در جهان تاثير بگذاريد و دنيا را به سمت صلح يا خداي ناکرده جنگ بکشانيد، نيازمند قدرت يک دولت هستيد. زماني ادعا مي شد براي اين که پيامتان را به دنيا برسانيد، حتما بايد از امپراتوري هاي رسانه اي بهره مند باشيد اما امروز با تحولات بين المللي به اين نتيجه رسيده ايم که يک فرد مي تواند از طريق فضاي مجازي پيامي را به جهانيان ارسال کند. دنياي انحصارها ديگر به سر آمده است.

وزير خارجه کشورمان در ادامه با تقدير از اقدامات شهرداري تهران در هفته درختکاري گفت: امروز به کمک دوستان بسيار خوبمان در شهرداري تهران مي خواهيم اين واقعيت را نشان دهيم که تک تک ما براي ساختن محيط زيست بهتر، بايد با هم تلاش کنيم. هر فرد يک درخت مي کارد و مجموع اين درخت ها محيط زيستي بهتر خواهد بود.

وي اين موضوع را يک امکان و قدرت فوق العاده فرد انساني در جامعه بين المللي و مسئوليت سنگيني بر دوش تک تک افراد ناميد و تاکيد کرد: ديگر نمي توانيم بگوييم ما قدرت تغيير دنيا را نداريم. تک تک ما مي توانيم اين امکان و قدرت را داشته باشيم که در محيط پيراموني و در دنياي مشترکمان تغيير ايجاد کنيم. اميدوارم امروز که ما درخت صلح مي نشانيم فرصت نشان دادن اين واقعيت باشد که مشترکات و آن چه ما را به هم نزديک مي کند و آينده ما را به هم گره مي زند بسيار بيشتر از چيزي است که ميان ما اختلاف و دشمني ايجاد مي کند. بنابراين همه ما مي توانيم از طريق همکاري هاي مشترک، دنياي بهتري براي فرزندانمان بسازيم.


نام:
ایمیل:
* نظر: