اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 08 March 2018
در نخستین برنامه از سفر وزیر نیرو به استان فارس؛
شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر استهبان در مراسمی با حضور وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار فارس، در مدار بهره برداری قرار گرفت.

طرح فاضلاب شهر استهبان فارس به بهره‌برداری رسید

به‌گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در نخستین برنامه سفر امروز رضا اردکانیان وزیر نیرو و با حضور اسماعیل تبادار استاندار فارس، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شماری از مسئولان و  خانواده معظم شهدا و مردم شهر استهبان، طرح شبکهٔ جمع آوری و تصفیه خانهٔ فاضلاب این شهر به بهره برداری رسید.

محمد علی قلندری، مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) و خیر مقدم به وزیر نیرو و هیأت همراه، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار فارس و سایر مدعوین و با پاسداشت خدمات دولت تدبیر و امید، به تشریح کلی سیمای شرکت آبفا استان فارس و وضعیت طرح‌های آبرسانی و فاضلاب استان پرداخت.

وی با تشریح وضعیت منابع آب استان فارس سهم این استان در سنوات اخیر از نزولات آسمانی را بسیار ناچیز عنوان و خشکسالی متوالی در سنوات گذشته را حاصل عدم بارش مطلوب باران در این سالها دانست.

مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس در بخشی از سخنان خود گفت: شرکت آب و فاضلاب استان فارس 82 شهر و 200 روستا را تحت پوشش خدمات خود دارد و همواره با عزمی جزم در راستای رسالت خطیر خود به ارائهٔ خدمات آب و فاضلاب به مردم شریف استان فارس می‌پردازد و در این مسیر از هیچ کوشش مضایقه نخواهد کرد.

وی در ادامه به بیان وضعیت آبرسانی به شهروندان و میزان بهره مندی شهرهای استان از تأسیسات فاضلاب پرداخت و اظهار داشت: هم اینک 200 پروژه و طرح آبرسانی بزرگ و کوچک در سراسر استان در حال اجراست که به طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم شده است. در همین راستا با توجه به عدم بارش مطلوب باران در سال جاری و نگرانی‌های موجود در حوزهٔ منابع آب، برنامه‌ای مدون و راهبردی به منظور گذر از بحران کم آبی در شهرهای استان به ویژه 15 شهر بحرانی استان تهیه و تنظیم شده و در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به طرح‌های فاضلاب در این استان بیان داشت: 13 شهر استان فارس دارای طرح فاضلاب است که از این تعداد 4 شهر به بهره برداری رسیده است، امروز و به یمن حضور ارزشمند دکتر اردکانیان طرح فاضلاب شهر استهبان به بهره برداری رسید و 2 تصفیه خانه نیز مراحل پایانی اجرای خود را می‌گذراند که امیدواریم با تأمین به موقع اعتبار به زودی در مدار بهره برداری قرار گیرند.

وی ادامه داد: در همین گذر شرکت آبفای استان فارس در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در جذب منابع مالی غیر دولتی طی سالهای گذشته موفق به جذب تسهیلات مالی بانک توسعهٔ اسلامی به منظور ایجاد تاسیسات فاضلاب در 6 شهر استان شامل شهرهای آباده، سپیدان، داراب، نی ریز، فیروزآباد و فسا به میزان 144 میلیون یورو بوده که با اضافه شدن سهم دولت جمهوری اسلامی ایران اعتباری معادل 10000 میلیارد ریال در این شهرها هزینه خواهد شد. در همین خصوص از 16 پروژه که در این 6 شهر تعریف شده است 6 پروژه عملیاتی شده و به سرعت در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس افزود: قرارداد 3 پروژه ابلاغ شده و بقیه نیز در حال اقدام می‌باشد. در سفر پر برکت وزیر محترم نیرو، عملیات اجرایی تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای داراب، آباده و سپیدان که از محل بانک توسعهٔ اسلامی تأمین اعتبار شده‌اند آغاز می‌شود.

قلندری در ادامه از فاز صفر طرح مطالعاتی ایجاد تأسیسات فاضلاب در 19 شهر و طرح مطالعاتی فاز 1 در 4 شهر دیگر استان فارس خبر داد.

وی با اشاره به طرح فاضلاب شهر استهبان مشخصات فنی طرح مورد افتتاح را تشریح و بیان داشت: این طرح شامل: افتتاح مدول اول تصفیه خانهٔ فاضلاب با ظرفیت 3800 متر مکعب در شبانه روز به روش لاگون هوادهی با اختلاط کامل بوده که پساب تصفیه شده آن قابلیت استفاده در بخش کشاورزی و باغات را داراست. در این طرح 68 کیلومتر از خطوط اصلی و فرعی جمع آوری فاضلاب و 7 کیلومتر خط انتقال اجرا شده است که 23 هزار نفر از مزایای آن بهرمند می‌شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: