اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: در دنیای امروز که زنان از زوایا و ابعاد مختلف، از تبعیض ها، سواستفاده ها و نگاههای تحقیرآمیز رنج می برند، جایگاه متعالی و والای حضرت فاطمه(س) در جامعه صدر اسلام، سرمشق و الگویی ارزنده برای جهان امروز است

حضرت فاطمه(س) الگویی متعالی برای جامعه بشری به ویژه زنان است

به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز چهارشنبه در رویداد بین المللی زنان، صلح و امنیت پایدار که به مناسبت گرامیداشت هفته زن و روز جهانی زن برگزار شده بود، گفت: برگزاری این نشست در وضعیت حال حاضر منطقه ما که حضور گروهک هایی مثل داعش و نیروهای افراط گرای دیگر باعث ایجاد ناامنی ها و تجاوزات گسترده شده و مشکلات زیادی برای همه مردم و به ویژه زنان و کودکان ایجاد کرده است، اهمیت مضاعفی دارد و باعث توجه بیش از پیش به سهم زنان در برقراری صلح و امنیت دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این اجلاس دو مناسبت ملی و بین المللی دارد، افزود: امسال روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر در کشورمان با روز جهانی زن تقارن یافته است. شخصیت بزرگوار حضرت فاطمه زهرا (س) آنچنان که باید شناخته و معرفی نشده است و شاید برای جوامع اسلامی آن هم تا حدی به نظرم در یک چارچوب ها و کلیشه های خاصی شناخته شده است در حالی که شخصیت جامع و بزرگ این زن بزرگ و دیدگاههای متعالی و نگاه بسیار پیشرو ایشان، الگویی بسیار عالی برای جامعه بشری و به ویژه زنان است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور اظهار داشت: در دنیای امروز که زنان از زوایا و ابعاد مختلف، از تبعیض ها، سواستفاده ها و نگاههای تحقیرآمیز رنج می برند، جایگاه متعالی و والای ایشان در جامعه صدر اسلام، سرمشق و الگویی ارزنده برای جهان امروز است تا تلاش کند در سیاست‌گذاریها و تدوین قوانین و مقررات آن جایگاه و نگاه آرمانی به زن در جامعه صدر اسلام را محقق کند.

ابتکار تصریح کرد: رویکرد دولت دوازدهم پیگیری اجرای همین الگو در راستای بهبود و ارتقای وضعیت زن ایرانی است. این نگاه و اندیشه می تواند در دنیای امروز، در تبیین نقشی که زنان می توانند در ایجاد صلح و همگرایی برای رفع مخاصمات و ایجاد هم‌پیمانی برای مقابله با افراط گرایی در مسیر ایجاد و حفظ صلح و امنیت در جهان داشته باشند، موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود همه تلاشها برای ایجاد تعادل جنسیتی، کماکان شاهد آن هستیم که در حل منازعات در عرصه های مختلف منطقه ای و بین المللی، نقش زنان آنگونه که می تواند تاثیرگذار باشد، پررنگ و فعال نیست.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: دولتها و نهادهای بین المللی و مدنی باید پیشگام طرح مطالبه ایجاد همگرایی بین زنان خواهان صلح از هر قوم و مذهبی و به ویژه زنان آسیب دیده از تروریسم و افراط گرایی باشند تا شبکه ای قوی و فعال از زنان باانگیزه در این زمینه تشکیل شود.

ابتکار اضافه کرد: پیشنهاد رییس جمهور کشورمان تحت عنوان جهان فارغ از افراط و خشونت می تواند زمینه ای برای حرکت در این راستا و پرچمدار حرکت فکری زنان و همگرایی برای همه کسانی باشد که به پایه گذاری این جریان و حرکت باور و اعتقاد دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که این  نشست در تهران سرمنشاء و آغاز یک جریان قوی از طرف زنان برای پیشبرد صلح و مقابله با افراط گری و خشونت در منطقه و جهان باشد.

به گزارش عصرپرس: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) که با روزجهانی زن متقارن است باهمکاری معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری نشست تخصصی "زنان، صلح وامنیت پایدار" با حضور مهمانان داخلی و منطقه ای به مدت دو روزدر مرکز مطالعات سیاسی وبین المللی وزارت امور خارجه درحال برگزاری است.


نام:
ایمیل:
* نظر: