اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
وزیر نیرو در همایش سراسری فرماندهان بسیج صنعت آب و برق:
وزیر نیرو در همایش سراسری فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج صنعت آب و برق گفت: بسیج عنصری تأثیرگذار در ایجاد فرهنگ مدیریت مصرف آب و برق در ایران است.

بسیج عنصری تأثیرگذار در مدیریت مصرف آب و برق استبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان وزیر نیرو در همایش سراسری فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج صنعت آب و برق کشور در سالن همایش‌های شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تا پایان سالجاری یا ابتدای سال 97 برنامه تفصیلی وزارت نیرو در بخش‌های مختلف ابلاغ می‌شود، گفت: در اجرای مشارکتی این برنامه همه آحاد صنعت آب و برق باید نقش داشته باشند و روحیه بسیجی و ظرفیت آن را به صورت نظام مند در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: این افراد مسئولیت عمده‌ای برعهده خواهند داشت و فراهم نمودن زمینه‌های جلب مشارکت از جمله مسئولیت‌های بسیج است.

وزیر نیرو ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و ولادت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، با گرامیداشت یاد و خاطره همکارانی که در سانحه هوایی تهران یاسوج و همه کسانی که در صنعت آب و برق و در راه خدمت به جامعه اسلامی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: آنچه به عنوان تفکر بسیجی از آن یاد می‌کنیم ایجاد فرصت و توفیق در خدمتگزاری است و بسیجیان از این امکان و فرصت برخوردارند تا علاوه بر مسئولیت روزمره و مستمر، با چنین شیوه کارکردی خود، تأثیر بیشتری در جامعه داشته باشند.

اردکانیان ادامه داد: پرسنل وزارت نیرو برای تأمین زندگی، امنیت و آسایش و رفاه برای تک تک هم میهنان، تلاش می‌کنند و این توفیق بزرگی است که خداوند نصیب هر کسی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: با این تعریف می‌توان مقوله بسیج را این گونه بیان کرد که تمامی وزارت نیرو و پرسنل آن در همه عرصه‌ها و بخش‌ها به عنوان بسیج و بسیجی به جامعه معرفی می‌شوند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه هر برنامه‌ای نیاز به هسته‌ای برای توسعه مدیریت دارد، افزود: هر کسی که باعث شود به هر شیوه‌ای بسیج از جامعه متمایز شود، مخل فرهنگ بسیج است و اگر در شکل و شیوه و خود به هر طریقی اعم از قدمی یا قلمی سبب شود تا این مجموعه و گروه از همه جدا شوند، در راستای فرهنگ بسیجی گام بر نمی‌دارد.

وی کار فرهنگ‌سازی در وزارت نیرو را به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر از کار در سازه‌های برقی و آبی دانست و اضافه کرد: بایستی وارد عرصه‌ای از مدیریت شویم تا بتوانیم فرهنگ درست مصرف کردن را ملکه ذهن مردم کنیم بطوری که آنان از بد مصرفی خود دست بردارند.

اردکانیان با اشاره به اینکه بسیج عنصر بسیار تأثیر گذاری در بحث ایجاد فرهنگ مدیریت مصرف در ایران است، افزود: نیروی بسیج بارها و بارها ثابت کرده که می‌تواند نسبت به رفع مشکلات مختلف بیش از هر نیرویی در جامعه کارآمد باشد و به‌طور حتم می‌تواند در امر بازدارندگی مردم از بد مصرفی نیز مؤثر واقع شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در دوران مصرف و تقاضا ارتباط با مردم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، گفت: در بخش انرژی و آب و فاضلاب در اجرای برنامه‌ها و ساماندهی مصرف در کشور بایستی به گونه‌ای عمل شود تا فرهنگ استفاده بهینه مصرف در بین مردم همه گیر شود.

وی با اشاره به اینکه در همه بخش‌های مختلف مدیریت مصرف کار جدی خواهیم داشت، افزود: تمام ارکان بسیج اعم از دانش آموزی،‌ دانشجویی، کارگری، گروهای مرجع و غیره جزو برنامه‌های وزارت نیرو هستند و می‌توانند در رسیدن مردم به تفکر مدیریتی در مصرف بسیار مثمر ثمر باشند.

اردکانیان در ادامه با بیان اینکه با مشارکت مسئولان صنایع بزرگ پر آب‌بر در اصفهان در آستانه اجرای طرح‌های خوبی هستیم، افزود: این طرح‌ها در آینده نزدیک کمک می‌کند تا مشکل کشاورزان اصفهانی حل و فصل شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: