اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
جهانگیری در بدو ورود به بغداد؛
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به بغداد گفت: برای تقویت همه جانبه روابط با عراق به بغداد سفر کردم.

اراده تهران و بغداد بر توسعه مناسبات دو کشور است

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگيري عصر امروز(چهارشنبه) پس از ورود به فرودگاه بغداد از سوي وزير صنايع عراق و رييس نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در اين كشور مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است امروز حيدر العبادي نخست وزير عراق در كاخ نخست وزيري اين كشور از معاون اول رييس جمهور كشورمان به طور رسمي استقبال كند.

ديدار و گفتگو با نخست وزير عراق، شركت در نشست مذاكرات مشترك دو كشور، امضاي اسناد و نشست خبري مشترك از برنامه هاي روز نخست سفر معاون اول رييس جمهور به عراق است.

زيارت بارگاه نوراني امام علي (ع)، حضرت سيدالشهدا امام حسين(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و امامان كاظمين(ع) از ديگر برنامه هاي معاون اول رييس جمهور در اين سفر خواهد بود.

گفتني است وزراي امور خارجه،‌ جهاد كشاورزي و رييس كل بانك مركزي در اين سفر همراه معاون اول رييس جمهور هستند.

معاون اول رييس جمهور همچنين در بدو ورود به فرودگاه بغداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ايران و عراق روابط بسيار خوبي در زمينه هاي سياسي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي دارند و دو دولت و دو ملت از روابط تاريخي، فرهنگي و ديني بسيار مستحكمي برخوردارند.

معاون اول رييس جمهور افزود: اين سفر به دعوت نخست وزير عراق انجام مي شود و رفت و آمد هيات هاي عالي رتبه ميان دو كشور مي تواند به شناسايي و رفع موانع گسترش مناسبات فيمابين منجر شود.

جهانگيري با تاكيد بر اينكه اراده دو كشور بر اين است كه روابط تهران و بغداد هم از نظر سياسي و هم از نظر اقتصادي گسترش پيدا كند افزود: عراق كشور بسيار مهمي است و مردم اين كشور در مقاطع مختلف نقش تاريخي ايفا كرده اند و دولت، مردم و مرجعيت عراق موفق شدند كشور خود را از دست گروه هاي تروريستي نجات دهند و امروز امنيت خوبي در اين كشور برقرار شده و دولت عراق بر همه مسائل كشور حاكم است و فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري و كار در عراق فراهم آمده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: