اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
وزیر بهداشت در همایش دستیابی به مرجعیت علمی:
وزیر بهداشت با اشاره به وجود 625 عضو هیات علمی با شاخص اچ ایندکس بیشتر از 15 در حوزه علوم پزشکی در کشور، گفت: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند و به افق 1404 دست پیدا کند از مسیر علم و پژوهش و احترام به افرادی که در این حوزه سربازان افتخار آفرین وطن و از قهرمانان ملی هستند، میسر است.

اگر کشور بخواهد پیشرفت کند باید از مسیر علم و پژوهش عبورکند

به گزارش عصرپرس به نقل ازوزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در حاشیه سومین همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی، اظهار داشت: در منطقه، ترکیه با 600 نفر عضو هیات علمی با شاخص اچ ایندکس بیشتر از 15 در حوزه پزشکی و غیر پزشکی در رتبه دوم و بعد از ایران قرار دارد.

وی تصریح کرد: تعداد اعضای هیات علمی ایران در حوزه علوم پزشکی که شاخص اچ ایندکس آنها بیشتر از 15 است از تعداد کل اعضای هیات علمی ترکیه با این شاخص، بیشتر هستند و علیرغم کمبود اعتبارات و گرفتاری هایی که در 30 سال گذشته برای ما ایجاد کرده اند، توانسته ایم با اعتماد به نفس و علاقه به پیشرفت کشور و تکیه بر ایمان و توانمندی، گام های مهمی را برداریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر در کشور آرامش و همدلی وجود داشته باشد و منافع ملی، مهمترین دغدغه مسئولان و سیاستگذاران باشد، قطعا کارنامه درخشان تری را در وزارت بهداشت، علوم و سایر نهادهای اثرگذار در تولید علم و فناوری، شاهد خواهیم بود.

هاشمی با اشاره به اقدامات ارزشمند و برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در طول چند سال گذشته، یادآور شد: حاصل این اقدامات، تقویت آموزش پژوهش و تربیت محققان جوانی است که تعداد و درصد آنها در بین دانشمندان یک درصد برتر جهان، در حال افزایش است.

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت بودجه پژوهش و حمایت از پژوهشگران در کشور، گفت: در این حوزه همیشه گلایه وجود داشته و حرف ما خیلی هم اثرگذار نبوده اما امید داریم که در بین سیاستگذاران و افرادی که بودجه سنواتی کشور را تعیین می کنند، گوش شنوایی به بیانات و توصیه های مقام معظم رهبری در موضوع علم وجود داشته باشد.

هاشمی اضافه کرد: انتظار داریم که مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه علم و پژوهش و زمانی که برنامه های پنج ساله توسعه و بودجه سالیانه را در اختیار دارند که آن را با سیاست های بالادستی مطابقت دهند، حساسیت نشان دهند و همه آنها باور داشته باشند که البته دارند و اعتقاد داریم که حساسیت آنها باید تقویت شود.

هاشمی یادآور شد: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند و به افق 1404 دست پیدا کند از مسیر علم و پژوهش و احترام به افرادی که در این حوزه سربازان افتخار آفرین وطن و از قهرمانان ملی هستند، میسر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشمندان کشور خواهان وجود فضای آرامش در کشور برای انجام کارهای علمی هستند، افزود: دانشمندان هیچ انتظاری جز احترام و توجه ندارند تا وظیفه ملی و ایمانی خود را انجام دهند


نام:
ایمیل:
* نظر: