اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
ابتکار در آستانه روز زن:
رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت مهمی در حوزه زنان و خانواده دارد و از اهمیت زیادی هم برخوردار است .

وزارت کار و رفاه اجتماعی ماموریت مهمی در حوزه زنان و خانواده دارد

به گزارش  عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معصومه ابتکار در نشست بانوان مدیرکل و مشاورین امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی ، سازمانی گسترده بوده و مسوولیت هایش در حوزه زنان و خانواده هم بسیار گسترده است که تاکنون این سازمان فعالیتهای بسیار مهم و موثری نیز انجام داده است .

وی ادامه داد: این سازمان توانسته خیلی با کیفیت کار کند و برون سپاری های خوبی نیز انجام داده و خدمات ارزنده و خوبی نیز همانند خانه های امن و  اورژانس اجتماعی ارائه کرده است .

ابتکار در ادامه یکی از معضلات کنونی خانواده را خشونت دانست و گفت: اورژانس اجتماعی یکی از موثرترین بخش هایی بوده که تشکیل شده است ؛ همچنین در حوزه زنان سرپرست خانوار ، سازمان بهزیستی با معاونت امور زنان و خانواده همکاری خیلی خوبی داشته است .

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد پورتال واحدی برای زنان سرپرست خانوار ، یارانه و اطلاعات عمومی داده شده که بهترین مکان برای تجمیع اطلاعات خواهد بود .

وی توجه به اشتعال زنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه توجه به اشتغال زنان روستایی بسیار مهم است و یکی از ابعاد مهم  طرح بیمه های تامین اجتماعی چند لایه است که برای زنان از اهمیت زیادی برخوردار است .

وی گفت: ارزش گذاری برای کار خانگی زنان نیز بسیار مهم است .

ابتکار تاکید کرد: زنان ایرانی ظرفیت های زیادی دارند که برای اعتلای جامعه دوشادوش مردان تلاش می کنند و امیدوارم بتوانیم با همکاری دولت نقشه راهی را برای خانواده ایرانی ترسیم کنیم .

در این مراسم همچنین تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف توسعه زمینه های همکاری جهت ظرفیت سازی و هم افزایی منابع و امکانات و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت های موجود دستگاههای ذیربط در حوزه زنان به امضاء رسید.

گفتنی است: در این مراسم همچنین از زنان مدیرکل و مشاور وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه توسط وزیر تعاون، کار و ررفاه اجتماعی تقدیر شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: