اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 44 دستگاه واگن به خطوط متروی پایتخت خبر داد و گفت: با ورود این واگن ها، ظرفیت ناوگان ریلی تهران بالغ بر 174 هزار نفر در روز افزایش می یابد.

ورود 44 دستگاه واگن به خطوط متروی پایتخت

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران؛ محسن پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش كیفیت خدمات دهی به شهروندان در دستور کار شهرداری تهران است، تصریح کرد: طی هفته آینده 28 واگن جدید و 16 واگن اورهال شده قطار مترو به ناوگان ریلی پایتخت وارد خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی در خصوص ارائه خدمات بهتر به شهروندان در ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت مترو اظهار کرد: در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با توجه به شرایط فعلی و تعامل دولت و مدیریت شهری اقدامات مورد نظر انجام شود.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه به عنوان یک شهروند تهرانی کاهش آلودگی هوا از مهم ترین دغدغه های زیست محیطی اش است، تصریح کرد: لازم است به منظور ارتقای فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش سهم تردد خودروهای شخصی، ما مسئولان نیز در مسیرهای مختلف از ناوگان عمومی استفاده کنیم و اینجانب نیز تا جای ممکن و به منظور ترددهای کاری و حضور در جلسات اداری از حمل ونقل عمومی استفاده خواهم کرد.

معاون شهردار تهران که به یکی از مسافران هفتگی مترو تبدیل شده با اشاره به اینكه در تلاشیم تا سهم خودروهای شخصی را در ترددهای درون شهری کاهش دهیم، تصریح کرد: در عین حال در جریان استفاده از مترو و اتوبوس از نزدیک با مسائل و مشکلات شهروندان نیز آشنا می شوم که می تواند در چاره جویی موثرتر برای كاهش كاستی ها و كمبودهای موجود مؤثر باشد.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه گفته می شود ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران را خودروها تولید می کنند و بهترین راه مقابله با آلودگی خودروها توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه همگانی است، گفت: به منظور حفظ سلامت و کمک به کاهش آلودگی های زیست محیطی، از تمامی همکاران خود در شهرداری تهران درخواست می كنم تا جای ممكن با استفاده از حمل و نقل عمومی در محل کار خود حاضر شوند.

معاون شهردار تهران صبح امروز در حمایت از پویش «سه شنبه های بدون خودرو» با مترو عزیمت کرده و از طرح طنین "آوای سرزمین من" که چند روزیست در ایستگاه های منتخب متروی تهران طنین انداز شده بازدید کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: