اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 06 March 2018
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به قانون حمایت از صنایع‌دستی و تصویب این قانون گفت: رئیس‌جمهور نیز این مصوبه را ابلاغ کرده است، این مصوبه موضوعات حمایتی خوبی از هنرمندان صنایع‌دستی دارد و در حوزه بیمه نیز موجب اتفاقات مثبتی خواهد شد.

حمایت از صنایع‌دستی به قانون تبدیل شده و باید اجرا شود

به‌گزارش عصرپرس به نقل ازمیراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: روستاها کانون‌های تولید هستند، هرچند در برخی اوقات به روستاها بی‌توجهی شده است اما امروز دولت به اشتغال و ایجاد کسب‌وکارهای کوچک در روستاها توجه جدی دار.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: با توجه به کسب‌وکارهای کوچکی که توسط جوانان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در روستاها شکل گرفته است امروز شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

مونسان اضافه کرد: براساس آمار رسمی گمرک جهوری اسلامی در حوزه صنایع‌دستی 240میلیون دلار صادرات داریم و همین مقدار نیز صادرات چمدانی داریم که با احتساب این نوع صادرات، به رقم 500میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی می‌رسیم، همچنین گردشگری مالی صنایع‌دستی در کشور 2هزار میلیارد تومان است که عمده این گردش مالی در روستاها اتفاق می‌افتد که موجب رشد اقتصاد روستاها شده است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که طرح‌ها و برندهای جدید با حضور جوانان تحصیلکرده به حوزه صنایع‌دستی تزریق شده است و موجب رشد و رونق این بخش شده است، در 9 ماهه امسال 64درصد رشد صنایع‌دستی را شاهد بودیم و خوشبختانه این روند رونق ادامه دارد.

وی افزود: گردشگری و صنایع‌دستی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و همچنین این دو بخش در حوزه‌ عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت نیز نقش جدی دارند.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: «با تدابیر دولت امیدواریم در سال 97 در قالب طرح اشتغال روستایی شاهد رونق کسب‌وکارهای روستایی باشیم.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به قانون حمایت از صنایع‌دستی و تصویب این قانون گفت: رئیس‌جمهور نیز این مصوبه را ابلاغ کرده است، این مصوبه موضوعات حمایتی خوبی از هنرمندان صنایع‌دستی دارد و در حوزه بیمه نیز موجب اتفاقات مثبتی خواهد شد.

مونسان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد استعفای معاون صنایع‌دستی گفت: این یک امر طبیعی است و در هر صورت باید افراد جدید و با انرژی مضاعف وارد این حوزه شوند تا این مسیر را با قدرت بیشتری ادامه بدهند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در مورد ورود صنایع‌دستی چینی به کشور اظهار کرد: ورود صنایع‌دستی به کشوری که یکی از سه کشور مهم و مهد صنایع‌دستی در جهان است، کار اشتباهی است و امیدواریم با محدودیت‌هایی که برای ورود این کالاها ایجاد می‌شود دیگر شاهد فروش و توزیع صنایع‌دستی چینی در کشور نباشیم.

معاون رئیس‌جمهوری با تاکید مجدد بر قانون حمایت از صنایع‌دستی و بیمه هنرمندان گفت: «سازمان تامین اجتماعی با توجه به این قانون باید در مورد بیمه هنرمندان همکاری و پیگیری‌های لازم را داشته باشد چراکه این موضوع دیگر به قانون تبدیل شده است.»


نام:
ایمیل:
* نظر: