اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 06 March 2018
شریعتمداری در دیدار سه وزیر عراقی تاکید کرد؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به سفر قریب الوقوع اسحاق جهانگیری «معاون اول رییس جمهوری ایران» به عراق گفت: امیدوار است این سفر، نقشه راه همکاری اقتصادی بین دو کشور را ترسیم کند.
نقشه راه همکاری اقتصادی بین ایران و عراق ترسیم شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، محمد شریعتمداری و هیات همراه بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با وزیر مسکن و شهرسازی عراق همچنین حل مشکل تعاملات بانکی را یکی از عوامل مهم در توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور دانست و افزود: با ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدید، امکان حل مسأله تعامل بانکی بین دو کشور وجود دارد.

وی بر ضرورت تعریف کردن یک سقف مناسب برای فعالیت های اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری (غیر نفتی) بین دو کشور 6 میلیارد دلار است که این رقم در شان دو کشور همسایه و مرزهای گسترده‌های آن‌ها نیست.

شریعتمداری بیان کرد: برای تحقق توسعه اقتصادی بین دو کشور باید مناسبات از روابط ساده تجاری به روابط پیچیده تر در زمینه های فنی و مهندسی و همکاری صنعتی و ساختمان سازی گسترش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به منظور توسعه مناسبات اقتصادی به ویژه در حوزه فنی و مهندسی پیشنهاد تشکیل یک هیات مشترک کرد که وزیر مسکن و شهرسازی عراق از این پیشنهاد استقبال کرد.

خانم 'آن نافع' در این دیدار همچنین بر ضرورت پایدار کردن همکاری های اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی عراق همچنین در پاسخ به خواست وزیر ایرانی در خصوص مطالبات معوقه مالی شرکت های ایرانی فعال درعراق گفت : برای رفع این مشکلات و پرداخت مطالبات مالی تلاش می کند.

محمد شریعتمداری «وزیر صنعت، معدن و تجارت» روز دوشنبه در راس هیاتی وارد عراق شد و در بدو ورود با وزیران برنامه ریزی و کار و امور اجتماعی عراق دیدار کرد.

وی و هیات اقتصادی و صنعتی همراه پیش از این با سلمان جمیلی «وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت تجارت» و نیز محمد شیاع السودانی «وزیر صنایع و معادن عراق» دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین در این دیدارها جزییات مربوط به آخرین وضعیت همکاری ها و نیز زمینه های گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف تجاری و صنعتی را بررسی کردند.

در این دیدارها مقرر شد کمیته های کارشناسی برای بررسی توافق های قبلی، به روزرسانی و ارایه پیشنهادات مناسب جهت توسعه همکاری ها در طول این سفر فعال باشند و نتیجه را تا روز چهارشنبه برای طرح در نشست های دو جانبه درجریان سفر معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به بغداد ارایه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: