اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 05 March 2018
بهسازی رودخانه ها توسط صیادان علت افزایش بی سابقه صید ماهی سفید در شمال کشور است.
افزایش بی سابقه صید ماهی سفید در شمال کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، در طی سالهای اخیر شیلات ایران با همکاری تعاونی های صیادی پره اقدام به حفظ و بهسازی رودخانه ها منتهی به دریای خزر کرده که این موضوع منجر به تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی گردیده است.

براساس این گزارش، در همین راستا سال 95 مجموع ماهی رهاسازی شده در 6 رودخانه مازندران وگیلان، قریب به 25 میلیون قطعه بچه ماهی بوده است که از جمله اقدامات صورت گرفته در استان مازندران بوده است و بیشتر ین همکاری توسط شرکت تعاونی صیادی پره ،وحدت،شرکت تعاونی صیادی پره خرم و خدمتگذار بوده است.

جامعه صیادی مازندران به این باور علمی رسیده است که ماهیان برای تخم ریزی به محل زندگی مرحله لاروی و بچه ماهی به رودخانه محل خود بازخواهند گشت، لذا در این راستا دوجی مدیرعامل اتحادیه سراسری صیادی کشور معتقداست که این تعاونی ها به ویژه تعاونی شرکت صیادی پره وحدت  توانسته اند اقدامات مهمی در بهسازی رودخانه ها با احداث 800 متر استخر، موفق به گرفتن مولدین را در دریا شده  و طی یکدوره نگهداری به سایز 1 گرم رسانده و سپس آنها را به دریا رهاسازی می نمایند.

در ادامه شاپور کاکولکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان نیز می گوید شرکت خدمتگذار چالوس در طی یک هفته 130 تن ماهی صید نموده است و با همکاری شرکت پره وحدت در یک تلاش صیادی توانسته است 30 تن ماهی سفید صید نموده است.

وی همچنین افزود: عمده  این ماهی ها از گونه ماهی سفید بوده که باعث گردیده تا کشور در سال آینده با  افزایش 60 تا 70 درصدی ماهی سفید روبرو شود.

کاکولکی ادامه داد: با افزایش بهسازی رودخانه ها و تکثیر طبیعی سهم صیادان شمال از دریا بیشتر شده است که این نوید تحول اساسی در منطقه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: