اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - 02 March 2018
خطبه دوم نماز جمعه تهران ؛
آیت الله سید احمد خاتمی گفت : سخن مردم و مسئولان در باره جنایتکاران و داعشان وطنی در خیابان پاسداران اشد مجازات برای آنهاست.

تاکید بر برخورد قاطع با اغتشاشگران خیابان پاسداران

به گزارش عصرپرس از صدا و سیما، خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به قاطعیت و اجرای قانون در رابطه با اغتشاشگران و جانیان آدم کش در خیابان پاسداران گفت: متاسفانه جنایتکاران ؛ شهید بسیجی حدادیان را با قساوت قلب به میان خود کشیدند و با بی رحمانه ترین شکل او را کشتند.

وی گفت : میله در چشمش فرو بردند، جمجمه اش را شکستند و اینها داعش وطنی هستند و مستحق اشد مجازات.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت : می دانم که دستگاه قضایی با انگیزه و به سرعت کیفرخواست آنان را فراهم کرده است و زیاد طول نخواهد کشید این جنایتکاران مجازات شوند.

ایت الله خاتمی ادامه داد: می دانم بعد از نماز جمعه همانند هفته های گذشته در فضای مجازی مرا نوازش و به من توهین خواهند کرد اما خاتمی منتظر شهادت است و خاتمی کوچک و کمترین شما نمازگزاران و مردم ایران اسلامی است و افتخارم این است که همراه شما و شهدا باشم.

خطیب نماز جمعه همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با وزیر اوقاف سوریه گفت: این موضوع جای تحلیل فراوان دارد ، اولا مقام معظم رهبری سوریه را به عنوان محور مقاومت اعلام کردند و بشار اسد را یک مبارز مقاوم نامیدند. مقام معظم رهبری همچنین در این دیدار به وحدت بین مسلمین با تکیه بر نقاط مشترک تاکید و فرمودند امیدواریم به زودی در قدس نماز بخوانند و این روز دور نیست.

ایت الله خاتمی گفت : در هفته ای که گذشت ما شاهد به صحنه آمدن 10 ارزش از ارزش های انقلاب و 3 نگرانی بودیم.

وی گفت : ارزش اول ، برگزاری کنگره ملی 14 هزار شهید جامعه کارگری با عنوان حریم لاله هاست که به گفته مقام معظم رهبری ، کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه آمدند و باید از این عزیزان تجلیل کرد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: 37 فیلم مستند و 37 کتاب در این عرصه رونمایی شد .

وی گفت: همچنین در این هفته مردم تهران از 4 شهید فداکار غائله اغتشاشگران تجلیل کردند و شنیدم که خانواده این عزیزان در دیداری که با مسئولان داشتند آمادگی فداکاری های بیشتری را اعلام کردند و این مایه افتخار است.

خاتمی افزود: شهید حدادیان، شهید بسیجی بسیار ولایت مدار و از عمق جانش از نظام حمایت می کرد و به سوریه هم رفت و در شب شهادت با شور و هیجان با لباس مشکی به معرکه رفت و حضرت زهرا(س) به او مدال شهادت داد و این ارزش باید بماند.

وی گفت: مجلس بزرگداشت این عزیزان مجلس معمولی نیست و مجلس هدفمند و ارزشی است.

خطیب نماز جمعه گفت: همچنین ارزش دوم تجلیل از ارزش هایی بوده که به رغم اینکه مقام معظم رهبری کارهای بسیاری دارد اما با این همه خاطرات رزمندگان و آزادگان را می خواند و از این کتابها و خاطرات تجلیل می کند.

وی افزود: در این هفته از سردار سرافزار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تجلیل شد و مقامات و مسئولان کشوری پیام هایی را برای بزرگداشت این رزمنده فداکار فرستادند.

ایت الله خاتمی گفت: تجلیل از حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از ارزش های جهاد، فداکاری ، خستگی ناپذیری در مسیر دین و ولایت مداری است.

وی افزود: چندین چهره با نفوذ در جهان در سال 2017 و شخصیت محبوب کشورها معرفی شدند که سردار قاسم سلیمانی یکی از این افراد هست.

خطیب نماز جمعه تهران گفت : پیام دیگری که این روزها شاهد بودیم ارزش ایستادگی در مقابل آمریکاست که مسئولان در عرصه دفاعی کشور عنوان کردند در هیچ زمینه دفاعی کشور از کسی اجازه نمی گیریم و موشک هایی می سازیم با هر بردی و توان دفاعی را بالا خواهیم برد البته این موضوع شامل تسلیحات کشتار جمعی و بمب اتمی نمی شود که این موضوع بسیار ستودنی است.

خاتمی افزود: بانک مرکزی نیز در بخشنامه ای عنوان کرد ثبت سفارش با دلار آمریکا ممنوع است و ما این ارزش ها را دوست داریم.

وی گفت: ارزش دیگری که در این هفته اتفاق افتاد موضع غیرتمندانه در جبهه فرهنگی بود که یکی از مسئولان فرهنگی به میان آمد و گفت نخواهیم گذاشت دشمن در عرصه جبهه فرهنگی پیروز شود و بی حرمتی به اسلام و نظام را در دانشگاه آزاد تحمل نخواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه گفت: یک گرایش مبارکی در این روزها در جامعه پیدا شده و آن موضوع ساده زیستی در میان مردم است و این ارزش دینی ما است.

ایت الله سید احمد خاتمی ادامه داد: مردم به فضل خدا از اشرافی گری ابراز تنفر می کنند که با این گرایش همه مردم ساخته می شوند و افتخار روحانیت این است که در متن مردم هستند و در تمام عرصه ها و با صمیم قلب در میان مردم هستند.

وی گفت: اما سه نگرانی وجود دارد ، نگرانی اول از یمن زیرا یمن تبدیل به قتلگاه شده است و شاهد بیماری های خطرناک و واگیردار هستیم، 22 میلیون مردم گرسنه وجود دارد که حتی وحشی های سعودی کامیون هایی را که برای کمک ارسال می شود ، می زنند و نمی گذارند این کمک ها به دست این مردم بی گناه برسد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود : نگران بحرین هستیم زیرا بحرین یک زندان بزرگ برای خداجویان شده است ، دو نفر از جوانان محکوم به اعدام می شوند، دو نفر محکوم به حبس و 5 نفر نیز از 3 تا 7 سال زندانی می شوند، امیدواریم با نابودی این خاندان، مردم بحرین یک نفس راحت بکشند.

امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد : ​نگرانی سوم ما، مردم مسلمان میانمار است که با وضع وحشیانه کشته می شوند و پزشکان اعلام کردند در ماه اول 6720 کودک کشته شدند و 7 هزار نفر کودک نیز در معرض تهدید هستند ، متاسفانه خانه مسلمانان با خاک یکسان می شود و ما از سازمان ملل و جمعیت دفاع از حقوق بشر و از سازمان کشورهای اسلامی می خواهیم در این عرصه وارد شوند و اقدام شایسته انجام دهند.

 گناه توجیه کنندگان بد حجابی و بی حجابی بدتر از عاملان این گناه است

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه این هفته گناه جریانی را که بی حجابی و بدحجابی را تئوریزه و توجیه می کنند به مراتب بدتر از بدحجاب ها و بی حجاب ها دانست.

آیت الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه این اقدام مغایر با قانون خداست ، تاکید کرد : همه فقها بدون تردید می گویند حجاب از ضروریات دین است .

وی افزود : ترویج کنندگان بی حجابی و بدحجابی در جامعه اگر قدرت پیدا کنند روزی با حجاب اختیاری هم مخالفت می کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حضرت مریم (س) بهترین الگوی عفاف در میان مسلمانان است ، تاکید کرد : زنان متدین به حرف ترویج کنندگان بدحجابی و بی حجابی گوش نمی دهند.

وی با مهم خواندن حفظ ارزشهای اسلامی و دینی ؛ یاد کردن از شخصیت های وارسته و بزرگ را از سبک های زندگی مسلمانان دانست و گفت : براساس قران کریم این یادکردن ها برای ارائه الگوها و ارزش های دینی است.

آیت الله خاتمی ؛ صداقت در دین ، اخلاص ، خوش قولی و عفاف را از مهمترین ارزش هایی معرفی کرد که بزرگان دین ما یعنی ائمه اطهار و امامان معصوم (ع) به آن آراسته بودند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) مادر حضرت ابوالفضل (ع) که این روز را به مادران و همسران شهدا اختصاص داده اند ، این روز را گرامی داشت و گفت :

عرض ادب به مادر شهیدان همان عرض ادب به ساحت مقدس حضرت ام البنین (س) است.

نام:
ایمیل:
* نظر: