اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - 01 March 2018
نمایشگاه های بهاره کشور از امروز فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.

آغاز به کار نمایشگاه های بهاره در کشور از امروز

به گزارش عصرپرس، نمایشگاه بهاره تهران امروز بصورت نمادین با حضور استاندار تهران و رییس اتاق اصناف ایران در بوستان ارم افتتاح شد.

این نمایشگاهها قرار است به مدت 10 روز، اقلام مصرفی و پوشاک مورد نیاز مردم در ایام نوروز را بصورت عرضه مستقیم و با حداقل 10 درصد تخفیف به مصرف کنندگان عرضه کنند.

در تهران این نمایشگاه در پنج نقطه بوستان ارم، حکیمیه تهران پارس، بوستان ولایت، مصلای تهران و بوستان خاوران برگزار می شود.

رییس اتاق اصناف ایران در بازدید از نمایشگاه بهاره تهران با اشاره به اینکه امروز ۳۲۰۰ غرفه در نمایشگاههای تهران شروع به کار کردند گفت: از این نمایشگاه، تنظیم بازار برای تامین نیاز مردم را انتظار داریم.

علی فاضلی هدف را برگزاری نمایشگاههای بهاره در کلانشهرها و استانهای بزرگ اعلام کرد و گفت: امسال برندها نسبت به سالهای قبل به ویژه در پوشاک حضور پررنگ تری نسبت به سالهای گذشته داشته اند.

محمدحسین مقیمی استاندار تهران هم با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه بصورت سنتی در شب عید است افزود: تهیه مستقیم کالا از تولید کننده داخلی و حضور تولید کننده های جز در این نمایشگاه ها دو رویکرد اصلی نمایشگاه بهاره است.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه های فصلی در تمام دنیا وجود دارد و ما نیز برای جلوگیری از ضربه نخوردن به بازار و اصناف، زمان را ۹ تا ۱۹ اسفند انتخاب کردیم تا بقیه اصناف نیز از این بازار در واحدهای صنفی خود بهره مند شوند.

استاندار تهران نمایشگاه های بهاره را نوعی بازار یابی دانست و ادامه داد: ظواهر کالاهای عرضه شده نشان از کیفیت قابل توجه آنها بود دولت باید پشتیبانی جدی داشته باشد از تولید کننده تا امکان رقابت با کالای باکیفیت خارجی را داشته باشند.

مقیمی با بیان اینکه از تولید کنندگان در خصوص وضع بازار داخلی و صادرات سوال کردم گفت: اگر دولت بیمه تولید کنندگان را در سال آینده برای تولیدی ها پرداخت کند این واحدها از شرایط بهتری برخودار می شوند.

وی ادامه داد: از فرماندارها خواستیم با توجه به پتانسیلهای خود در بحث کارورزی آموزش چهره به چهره اشتغال خانگی و روستایی برنامه ریزی کنیم ، سهم ها مشخص شده و از همه مدیران می خواهیم تسهیلاتی که برای اشتغالزایی است در اولویت باشد.

مقیمی افزود: با شوراهای شهرها و روستاها جلسات خوبی داشتیم که برای اشتغال در روستاها کمک کنند، از همه افراد صاحب نظر و ذی نفوذ هم خواستیم حضور پیدا کنند تا بتوانیم مردم را به سرمایه گذاری مشتاق کنیم.


منبع: صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر: