اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - 25 February 2018
وزیر دفاع:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: سواحل مکران یک منطقه کاملا امن برای سرمایه گذاری است و حضور نیروهای مسلح در این منطقه تضمین مضاعفی است تا همه سرمایه گذاران با امنیت خاطر فعالیت کنند.

سواحل مکران منطقه‌ای امن برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران که در مرکز همایش های برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: اینکه دبیرخانه این برنامه توسعه سواحل مکران در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته برای همه سرمایه گزاران این پیام را دارد که در آن منطقه کوچکترین مساله ناامنی وجود ندارد.

 امیر حاتمی با بیان اینکه این سواحل همانطوری که رهبری اشاره کردند، یک گنج پنهان است، اظهار کرد: مدت زیادی کشور نسبت به این منطقه دارای ظرفیت‌های مختلف گردشگری، تجاری و اقتصادی بی توجه بود اما در چند سال اخیر به این منطقه توجه زیادی شده است.

وی افزود: در دولت یادزهم و دوازدهم این توجه به اوج خود رسیده است. دولت 650 طرح، نهادهای عمومی غیردولتی 300 طرح و بخش خصوصی 250 طرح در حال اجرا در این مناطق دارد و زیرساختهای خوبی دراین مناطق ایجاد شده است با توجهی که دولت و مردم و مسئولان محلی دارند، فکر می‌کنم ان شاءالله در آینده نزدیک شاهد بهره مندی هرچه بیشتر کشور و مردم از ظرفیت‌های این منطقه باشیم.

حاتمی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها برای  40 هزار نفر اشتغال مستقیم و دو الی سه هزار نفر اشتغال غیر مستقیم  درست شده است، تصریح کرد: اکر کارهای پیش بینی شده با همین سرعت پیش برود این عدد کاملا قابل ارتقای جهشی و می تواند دو یا سه برابر شود.

وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه مجموعه‌ای از طرح‌های مختلف صنعتی و عمرانی در این مناطق در حال اجرا است، اظهار کرد: یکی از مهمترین این طرحها نگین مکران است که یک طرح پتروشیمی است.

حاتمی درباره امنیت منطقه برای سرمایه‌گذاری نیز بیان کرد: نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع در این مناطق حضور دارند و این حضور این پیام را دارد که این منطقه کاملا امن است. ما هیچگونه ناامنی در این مناطق نداریم و حضور نیروهای مسلح تضمین مضاعفی برای سرمایه‌گذاران است.

نام:
ایمیل:
* نظر: