اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - 25 February 2018
رئیس پلیس فتای ناجا در باره برخی کسب و کارهای اینترنتی،گفت: فعالیت اقتصادی در تلگرام بدون کنترل است و شاهد انواع کلاهبرداری ها در این حوزه هستیم، به مردم توصیه می کنم حتما از سایت های دارای " نماد اعتماد" خریداری کنند چرا که این سایت ها شناسایی شده و زیر نظر اصناف و مراجع مربوطه فعالیت می کند.

مردم ازسایت های دارای

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه نشست سالانه روسای پلیس فتا و معاونان حوزه مرکزی، در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی  هفت آزمایشگاه ادله دیجیتال، اظهار داشت: در 22 استان آزمایشگاه ادله دیجیتال وجود داشت و امروز با حضور فرمانده ناجا و به صورت ویدئو کنفرانس، هفت آزمایشگاه دیگر نیز راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت که انشاء الله در کاهش جرایم سایبری نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.

وی با اشاره به کارکردهای آزمایشگاه های ادله دیجیتال پلیس فتا، افزود: این آزمایشگاه ها در حوزه نتورک شبکه ای ، تلفن همراه، مالتی مدیا، کامپیوترها، حوزه رمزها و ... نقش دارند.

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: تا قبل از سال 96 برخی استان ها به عنوان "معین" دارای آزمایشگاه های ادله دیجیتال بودند و استان های فاقد این ازمایشگاه ها برای تطابق اسناد ، به استان های مزبور مراجعت می کردند اما امروز همه استان ها، دارای آزمایشگاه های مجهز هستند.

وی خاطر نشان کرد: از زمان راه اندازی پلیس فتا تا به امروز، 152 هزار ادله دیجیتال بررسی شده که 60 درصد از ادله ها مربوط به پرونده های پلیس فتا  و بخشی هم مربوط به پلیس هایی مانند پلیس آگاهی، مبارزه مواد مخدر و... بوده است.

هادیانفر تأکید کرد: کشف علمی جرم در سایه فعالیت مراکز ادله دیجیتال امکان پذیر است و با وجود آزمایشگاه ها و مراکز ادله دیجیتال ، دیگر نیازی به اظهارات و اعترافات متهم نیست.

وی متوسط زمان رسیدگی به پرونده های حوزه سایبری را به صورت میانگین هشت روز اعلام کرد ، گفت: البته این بازه زمانی در پرونده های مختلف متفاوت است.

هادیانفر گفت: بنده ماهیانه یک بار با حضور معاونان در مرکز 197 حضور دارم و باید بگویم مراجعان ما نسبت به سایر پلیس ها در حداقل هستند اما برخی از گلایه ها مربوط به زمان اطاله رسیدگی است که به حوزه قضائی مربوط می شود.

وی در پاسخ به این سوال که روزانه چند کانال تلگرامی فیلتر و مسدود می شود ، گفت: به صورت میانگین روزانه 100 تا 200 کانال تلگرامی باموضوعات اخلاقی ، فیلتر می شود.

هادیانفر در خصوص مسدود شدن کانال "آمدنیوز" نیز یادآور شد: قبلا در این مورد توضیحات لازم رسانه ای داده شده است، وزیر ارتباطات ایمیلی به مدیر تلگرام در خصوص فعالیت آمد نیوز بر مبنای توزیع تشویق به خشونت زدند و ادامه ماجرا اتفاق افتاد .

وی در پاسخ به این سوال آیا موافق فعالیت تلگرام  هستید یا خیر؟، گفت: تابع سیاست های کلی کشور هستیم .

رئیس پلیس فتای ناجا در باره برخی کسب و کارهای اینترنتی، خاطر نشان کرد: فعالیت اقتصادی در تلگرام بدون کنترل است و شاهد انواع کلاهبرداری ها در این حوزه هستیم ، به مردم توصیه می کنم حتما از سایت های دارای " نماد اعتماد" خریداری کنند چرا که این سایت ها شناسایی شده و زیر نظر اصناف و مراجع مربوطه فعالیت می کند.

وی درباره هک شدن 120 سایت در روزهای اخیر عنوان کرد: برخی شرکت ها سایت هایی را ایجاد و پس از مدتی رها می کنند ، در واقع سایت هایی که هک شدن، دارای سی ام اس مشترک بوده و از این طریق هک اتفاق می افتد که این موضوع در حوزه فضای سایبری از ساده ترین کارهایی است که رخ می دهد.

رئیس پلیس فتای ناجا یادآور شد: از سال 95 به بعد و بعد از ماجرای هک سایت مرکز آمار ایران ، هشدار های لازم در خصوص حفره های امنیتی به شرکت ها و سازمان های دولتی داده شده و این موارد امنیتی لحاظ شده است.

سردار هادیانفر یادآور شد: امروز 46 درصد از جرایم صرفا در تلگرام ، 18 درصد در اینستاگرام اتفاق می افتد و بیش از 930 هزار وب سایت در کشور ثبت شده است

نام:
ایمیل:
* نظر: