اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - 25 February 2018
در نشست خبری مشترک مونسان و‌ وزیر گردشگری عمان تاکید شد:
در نشست خبری مشترک معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشورمان و وزیر گردشگری عمان بر ارتقای سطح روابط دو کشور از طریق گردشگری تاکید شد.

ارتقای سطح روابط ایران و عمان از طریق گردشگری

به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، احمد بن ناصر المحروزی وزیر گردشگری عمان عصر شنبه ۵ اسفند در نشست خبری مشترک که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد، با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: این سفر در چهارچوب روابط ممتاز ایران و عمان انجام شده است.

وی  افزود: در این سفر تلاش می‌کنیم تا سطح روابط دو کشور از طریق توسعه گردشگری ارتقا یابد و در جلسه‌ای که امروز با رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران برگزار شد جوانب مختلف تقویت روابط دو کشور بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه درباره موضوعات مختلف صحبت شد و راهکارهای ارتقای روابط گردشگری و توسعه این صنعت بین ایران و عمان بررسی شد و در حال حاضر باید گام هایی برای اجرایی کردن این تفاهم‌ها برداریم.

وزیر گردشگری عمان در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری‌های بانکی ایران و عمان در حوزه گردشگری نیز گفت: هم‌زمان با توسعه گردشگری بین دو کشور می‌توان از ظرفیت‌های بانکی نیز استفاده کرد و مشکلی برای استفاده از ظرفیت‌های بانکی نداریم.

احمد بن‌ ناصر المحروزی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص گران بودن سفر به عمان گفت: عمان مقصد ارزانی است و سفر به این کشور برای گردشگران گران نیست.

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این‌ نشست خبری به تشریح توافق های خود با وزیر گردشگری عمان در جلسه عصر امروز پرداخت و گفت: در جلسه‌ای که امروز برگزار شد در زمینه ارتقای همکاری‌های بین دو‌ کشور در حوزه گردشگری صحبت‌های بسیار خوبی شد‌.

وی گفت: همکاری در حوزه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی، گردشگری طبیعی و گردشگری فرهنگی در این جلسه با مقامات عمانی مذاکره کردیم.

او افزود: دو کشور برای ارتقای سطح روابط در حوزه گردشگری علاقه‌مند هستند و قرار شد داشته‌های فرهنگی تاریخی دو کشور به گردشگران معرفی شود.

مونسان گفت: موضوع بعدی که در این جلسه مورد توافق با عمان قرار گرفت انتقال تجربیات ایران در حوزه صنایع‌دستی و انتقال تجربیات ایران در حوزه کاوش‌های باستان‌شناسی است و مقرر شد کارشناسانی از ایران برای انتقال تجربیات ایران به عمان در این حوزه اعزام شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: موضوع بعدی که در این جلسه مذاکره شد، تجربه موفق ایران در مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آن‌ها با اماکن اقامتی است که مقرر شد وزیر گردشگری عمان از برخی از این اماکن بازدید کند.

معاون رئیس جمهوری افزود: در مجموع قرار شد هر دو کشور برای ارتقای روابط و توسعه گردشگری باهم همکاری کنند.

مونسان در این‌نشست خبری مشترک و در پاسخ به سؤالی در خصوص راه‌اندازی خط دریایی بین ایران و‌ عمان گفت: در جلسه عصر امروز درباره این موضوع نیز صحبت شد و با توجه به این که قبلاً نیز خط دریایی بین دو کشور فعال بوده است، به وزیر گردشگری عمان پیشنهاد دادم برای این که این خط جا بیفتد باید تامل بیشتری داشته باشیم. مقرر شد با توجه به ظرفیت‌های کشتی‌های کروز، این خط دریایی مجددا راه‌اندازی شود که برای این مسیر بندرعباس پیشنهاد داده شد و برای توسعه روابط گردشگری دریایی مقرر شد از حمل‌و‌نقل ترکیبی نیز استفاده شود.

وزیر گردشگری عمان در سفر سه روزه خود شنبه و یکشنبه از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی تهران بازدید می‌کند و دوشنبه هفته جاری به استان فارس سفر خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: