اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - 24 February 2018
با حضور رئیس جمهور؛
سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی با اعطای لوح تقدیر به ۱۰ محقق ایرانی و ۵ پژوهشگر خارجی به کار خود پایان داد.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره بین المللی خوارزمی

به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما؛ این مراسم با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم از استاد حسین زمرشیدی به عنوان برگزیده ویژه در گروه معماری تخصصی معماری و شهرسازی با طرح «نقش موثر در مدون سازی معماری سنتی ایران با رویکرد طراحی نقوش در هنر‌های قدسی» قدردانی شد.

همچنین دکتر بابک کریمی رتبه اول پژوهش‌های بنیادی را در گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی با طرح «طراحی و ساخت کاتالیزور‌های انتخابگر بر پایه ترکیبات مزوحفره منظم و کاربرد آن‌ها در تبدیلات شیمیایی» به دست آورد.

مهندس «احیا یاوری» رتبه اول پژوهش‌های کاربردی را در گروه تخصصی برق و کامپیوتر با طرح «سامانه موقعیت یاب زمین پایه» از آن خود کرد و دکتر «غلامحسین طهماسبی» با طرح «بومی سازی و بهبود عملکرد و رفتار کلنی‌های زنبور عسل با استفاده از ملکه‌های اصلاح شده ایرانی» رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی را در گروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی کسب کرد.

دکتر حمدرضا شفیعی رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی را در گروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی با طرح «معرفی ارقام جدید و برتر گل داوودی خوشه‌ای باغچه‌ای و شاخه بریده» به دست آورد.

همچنین دکتر لطف الله بیگی رتبه اول طرح‌های توسعه‌ای را در گروه تخصصی برق و کامپیوتر با طرح «سامانه انتقالی نوری ترابیتی» کسب کرد.

مهندس مرتضی نظام آبادی رتبه اول طرح‌های توسعه‌ای را در گروه تخصصی مکانیک با طرح «طراحی و ساخت توربین‌های گاز» از آن خود کرد و مهندس «علیرضا ناصری حسینی» رتبه دوم طرح‌های توسعه‌ای را در همین گروه با طرح «بسته تزریق پساب واحد‌های نمک زدایی» کسب کرد.

دکتر سمیرا انصاری رتبه سوم طرح‌های توسعه را در گروه تخصصی زیست فناوری و پایه و علوم پایه پزشکی به دست آورد و مهندس «محمد همتی» و مهندس «رضا ادیبی» برگزیده موفق در تولید ملی با طرح «تجاری سازی سیستم فیلتراسیون و کنترل مدار هیدرولیک مبتنی بر استاندارد‌های هوایی» شدند.

دکتر «اریک ویویه» از فرانسه رتبه اول پژوهش‌های بنیادی را در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی با طرح «تحریک ایمنی ذاتی علیه سرطان»، دکتر «جیانفانگ وانگ» از چین رتبه اول پژوهش‌های بنیادی را در گروه تخصصی فناوری نانو با طرح «نانوکریستال‌های فلزی پلاسما»، دکتر «ماجد شرگی» از سوئیس رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی را در گروه تخصصی مواد متالوژی و انرژی‌های نو با طرح «تجزیه و تحلیل مواد اولیه خورشیدی»، دکتر «کاترینا گاوس» رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی را در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه با طرح «تصویربرداری تک سلولی از سیگنالینگ سلول T» و دکتر «بورخارد بودل» از آلمان رتبه سوم طرح‌های توسعه‌ای را در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی با طرح «نقش لیسه‌ها و سینو باکتری‌ها در پوسته‌های خاک زیستی» کسب کردند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: