اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 23 February 2018
وزیرعلوم:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اقدامات انجام شده برای حذف کنکور،گفت: با توجه به اینکه قرار بود کنکور سراسری تا پایان سال 97 مدل جدیدی از سنجش و پذیرش داشته باشد و ما به لحاظ زمان بندی عقب هستیم، باید فرصتی از مجلس شورای اسلامی در این رابطه گرفته شود.

ارائه مدل جدید سنجش و پذیرش دانشجو به زمان بیشتری نیاز دارد

به گزارش عصرپرس، منصور غلامی روز جمعه درحاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 97 در جمع خبرنگاران،افزود: هم آموزش و پرورش و هم شورای سنجش و پذیرش زیر نظر وزارت علوم اقداماتی را در این زمینه شروع کرده اند که برای به نتیجه رسیدن آن باید فرصتی از مجلس گرفته شود.

غلامی یادآور شد: اکنون 85 درصد داوطلبان با سوابق تحصیلی دانش آموزی پذیرفته می شوند اما برای رشته ها و دانشگاه هایی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند باید عدالتی برای جذب داوطلبان برقرار شود.

کنکور دکتری تا دو سال آینده تغییری نخواهد کرد

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری درباره حذف کنکور دکتری سال 97،گفت: کنکور دکتری 97 تغییری نسبت به گذشته ندارد و بر اساس روال سابق برگزار می شود.

غلامی ادامه داد: ظرفیت دکتری به نسبت سال گذشته با اندکی کاهش روبرو است و ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی نیز با هماهنگی وزارت علوم تنظیم شده است.

وی بیان داشت : این آزمون با توجه به میزان تقاضای بالایی که برای آن وجود دارد حذف نمی شود و در واقع داوطلبان با شرکت در این رقابت به نوعی دسته بندی می شوند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: با توجه به سهمی که دانشگاه ها در نمره آزمون دارند ممکن است در آینده این سهم افزایش یابد اما تا یکی دو سال آینده تغییری نداریم .

رقابت بیش از 243 هزار داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 97

رقابت 243 هزار و 454 داوطلب در آزمون دکترای نیمه متمرکز سال 97 از ساعت هشت صبح امروز به طور همزمان در 55 حوزه امتحانی سراسر کشور آغاز شد.

بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 تعداد 234 هزار و 454 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 100 هزار و 622 نفر معادل 42.92 درصد داوطلبان زن و بقیه داوطلبان مرد هستند.

نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و هفته آخر فروردین ماه 97 منتشر می‌شود.

در این آزمون سطح سوالات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی و با ضریب چهار، آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی نیز با ضریب یک است.

در زمان برگزاری آزمون به تمامی داوطلبان دو بسته نایلونی ارائه شد که بسته اول حاوی سوالات دروس اختصاصی یا دفترچه شماره یک آزمون همراه با پاسخ‌نامه و بسته دوم حاوی سوالات استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی و دفترچه 2 آزمون است که داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به هریک از دفترچه‌های مذکور در همان پاسخنامه اقدام کنند.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: