اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 22 February 2018
دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور ضمن هشدار نسبت به دسیسه ها و توطئه های جدید دشمن گفت: رویدادهایی مانند حوادث دی ماه امسال یا اتفاق های تازه خیابان پاسداران تهران نباید ساده گرفته شود.

حادثه خیابان پاسداران یکی از توطئه‌های دشمن برای ایجاد آشوب بود

به گزارش عصرپرس، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان های قدیم و جدید بندرعباس افزود: دشمن، امنیت ایران را هدف قرار داده و با سرمایه گذاری های بی حد و حصر و تشکیل اتاق های فکر، به دنبال گرفتن امنیت از جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: دشمن یک روز در قالب حوادث دی ماه گذشته و یک روز به صورت حادثه پاسداران و پوشش و قالب دراویش وارد می شود که مردم هر جا اثری از دشمن مشاهده کنند بلافاصله با بصیرت و توانمندی حضور پیدا کرده و توطئه ها را خنثی می کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: دخالت دشمن در این حوادث توهم نیست و مدارک و تصویرهایی از حضور سران این وقایع در کشورهای غربی وجود دارد.

حجت الاسلام منتظری گفت: این افراد پس از حضور در کشورهای غربی، خطوط و سیاست های خصمانه را پی گرفته و در برگشت به ایران با استفاده از افراد مزدور و غافل، آن ها را اجرا می کنند که حادثه خیابان پاسداران مصداق دقیق همین موضوع است.

وی هم چنین ضمن هشدار نسبت به مساله نفوذ دشمن با استفاده از افرادی که اعتماد بخش هایی از نظام را جلب می کنند، اظهار کرد: اتفاق های حوزه محیط زیست نیز با طرح نفوذ شکل گرفت.

دادستان کل کشور ادامه داد: این پرونده از مدت ها پیش رصد می شد و توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کارهای خوبی صورت گرفت که اندکی از آن در رسانه ملی نمایش داده شد.

حجت الاسلام منتظری توضیح داد: در این ماجرا دشمن از استادی که در دانشگاه امام صادق (ع) فعالیت می کرد استفاده کرد که به عنوان خدمت به مردم و صیانت از محیط زیست وارد شده بود.

وی با ذکر این نکته که مجاز نیست برخی مسائل و زوایا را مطرح کند، افزود: این استاد دانشگاه در نخستین بازجویی زمانی که با مدارک روبه رو می شود از بازجوی خود درخواست فرصت می کند تا در جلسه بعدی مسائل را بازگو کند و در فاصله انتقال از محل بازجویی به محل نگهداری تصمیم به خودکشی گرفت و فیلم ضبط شده از رفتار وی، کیفیت کار را نشان می دهد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: از این نمونه ها که در پوشش خدمت در حال خیانت هستند، برخی دستگیر شده و برخی نیز از کشور فرار کرده اند که تاکید برروی شناسایی نفوذی ها و دو تابعیتی ها به همین دلیل است.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی و کشف دو تابعیتی ها مشکل است اما نیروهای اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی ابزار لازم برای شناسایی آن ها را دارند.

منتظری گفت: انتظار می رود رئیس جمهوری نیز هیاتی را برای بررسی این موضوع تشکیل دهد و این هیات برای شناسایی نفوذی ها و دو تابعیتی ها در دستگاه های اجرایی کمک کند


منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: