اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - 21 February 2018
سخنگوی سازمان ثبت احوال:
سخنگوی سازمان ثبت احوال از رفع اختلال سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی خبر داد و گفت: از ابتدای هفته آینده ثبت نام کارت هوشمند بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

افزایش ظرفیت سامانه ثبت نام کارت هوشمندملی

به گزارش عصرپرس به نقل ازمهر، سیف الله ابوترابی با اشاره به اینکه به دلیل حجم بالای ثبت نام کارت هوشمند ملی در ماه آخر سال چند روزی است با اختلال در هنگام ثبت نام مواجه هستیم، گفت: براساس هماهنگیهای به عمل آمده با وزارت فناوری اطلاعات، با افزایش ظرفیت ثبت نام کارت هوشمند ملی این اختلال برطرف شده و طی امروز و فردا، مشکل رفع و از ابتدای هفته آینده ثبت نام ها روند عادی خود را طی می کند.

وی تاکید کرد: مشکل سامانه فنی بوده و توانستیم ظرفیت ثبت نام ها را بالا ببریم و این مشکل را برطرف کنیم.

ابوترابی گفت: تعداد زیاد مراجعه کنندگان به سامانه سازمان ثبت احوال باعث شده بود اختلال ایجاد شود و برخی از متقاضیان امکان ثبت نام را نیافتند که این افراد می توانند از روز شنبه اقدام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد تسهیلاتی که در روزهای پایانی ثبت نام برای افرادی که اعتبار کارت ملی شان به پایان رسیده اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اقداماتی که انجام شده این است که به منظور رفع نگرانی و اینکه امکان ثبت نام برای تمامی متقاضیان باشد این مهلت را به آنها دادیم که پیش ثبت نام ها را در اسفند انجام دهند و اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام اصلی خود اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: هیچ نگرانی برای متقاضیان وجود ندارد و آنها می توانند تا آخرین روز اسفند ماه پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

ابوترابی با اشاره به اینکه فقط شش میلیون نفر کارت های ملی شان تا پایان سال ۹۸ اعتبار دارد، گفت: این افراد فعلا نیازی به ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی ندارند .

وی با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون نفر نیز کارت هوشمند خود را دریافت کرده اند، گفت: ۳۸ میلیون نفر دیگر نیز مراحل پیش ثبت نام را انجام داده اند.

به گفته ابوترابی، افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکنند سال آینده از دریافت خدمات بانک ها و همچنین دستگاه هایی که نیازمند کارت ملی است محروم می شوند به همین دلیل تقاضا داریم در مهلت باقی مانده اقدام کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: