اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - 21 February 2018
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم :
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: قم به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی زیرمجموعه صنعت خودرو سازی شرایط رقابتی و آمادگی کامل برای استقرار این صنعت مادر و اشتغالزا را دارد.

قم آمادگی استقرار صنایع خودروسازی را دارد

به گزارش عصرپرس به نقل ازشاتا، محمود سیجانی تاکید کرد: فعالیت واحدهای قطعه سازی یکی از مهمترین ظرفیت های استان قم برای حضور خودروسازان است چرا که صنایع خودرو سازی در چرخه تولید خود وابستگی کاملی به این صنعت دارند.

وی افزود : همچنین زیرساخت های موجود در شهرک های صنعتی استان قم به خصوص شهرک صنعتی محمود آباد هم از نظر فنی و هم از فیزیکی، بهترین موقعیت را برای فعالیت صنایع خودرو سازی دارد.

سیجانی ادامه داد: شهرک صنعتی محمود آباد در اتوبان قم – تهران قرار دارد و این بهترین راه دسترسی به شبکه اصلی ارتباطی کشور و مهمترین بازارهای ایران است.

وی گفت: حمایت مسئولان استان قم از سرمایه گذاران و قراردادن بسته های تشویقی برای حضور آنان در این استان نیز، از جمله عواملی است که بر جذابیت حضور خودروسازان در قم افزوده است.

وی افزود: هم اکنون واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی خودرو سازی همچون واحد صنعتی مبدل کاتالیست خودرو که در زمینه تولید مبدل های کاتالیستی با استاندارد یورو پنج فعالیت می کند، در استان قم دایر هستند و می توان این چرخه را با ایجاد صنایع پایین دستی خودرو سازی تکمیل و در نهایت صنعت مادر خودرو سازی را در قم دایر کرد.

سیجانی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان حوزه صنعت، استقرار صنایع خودرو در قم توجیه اقتصادی دارد و سرمایه گذاران این بخش با اطمینان خاطر از سوددهی سرمایه خود می توانند در این استان فعالیت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: امروز صنعت قم با بهره گیری از فراغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی به سمت ایجاد واحدهای صنعتی دانش بنیان پیش می رود و استقرار صنایع خودرو سازی می تواند موجب پویایی هرچه بیشتر حرکت های علمی در حوزه صنعت قم شود.

وی بیان کرد: نیروی انسانی کارآمد و ماهر یکی از ضروری ترین عرصه های فعالیت واحدهای صنعتی مادر همچون صنعت خودرو سازی است که خوشبختانه استان قم در این زمینه نیز توانمند است و خودرو سازان می توانند از این ظرفیت نیز به خوبی استفاده کنند.

سیجانی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای حضور صنایع خودرو سازی در قم استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است که با استفاده از موقعیت این منطقه می توانند محصول های تولید شده خود را با شرایط ویژه به بازارهای بین المللی صادر کنند.

وی افزود : هم اکنون در قم 2 هزار و 390 واحد صنعتی دارای پرونده وجود دارد؛ همچنین 53 هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: