اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - 21 February 2018
بروجردی در جمع خبرنگاران:
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچ مشکلی با دراویش ندارد، گفت: برخورد با عوامل مخل امنیت از هر قشر و جناحی ضروری است.

برخورد با عوامل مخل امنیت از هر قشر و جناحی ضروری است

به گزارش عصرپرس از خانه‌ملت، علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست علنی امروز چهارشنبه (2 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در خصوص حادثه خیابان پاسداران، گفت: این حادثه از مصادیق بارز سوء استفاده از مماشات ناجاست زیرا ناجا حداکثر خویشتنداری را در مقابل افرادی که مخل امنیت مردم بودند، داشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی آمریکا مسلح است اما در این حادثه پلیس ما به جهت حفظ حرمت شهروندان بدون سلاح گرم در میان مردم حضور پیدا کرد ولی این افراد با استفاده از سلاح گرم و انواع وسایل تخریب کننده امنیت مردم را دچار چالش کردند.

وی افزود: پلیس بعد از اخطارهای مکرر اقدام به دستگیری اخلال گران کرده که این از حداقل اقدامات ممکن بود، در همین راستا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز صبح ساعت 6:30 جلسه ویژه‌ای با حضور فرمانده تهران بزرگ و مسئولان ذی‌ربط برگزار کردیم.

بروجردی با بیان اینکه مسئولان مذکور مجری دستورات شورای تامین استان تهران هستند، گفت: شورای تامین نیز ضمن رعایت وضعیت جامعه و برای دفاع از مردم باید اختیاراتی به پلیس دهد تا امنیت را برقرار سازد، اتوبوسی که به صورت وحشیانه و به صورت داعشی موجب شهادت تعدادی از نیروهای ناجا و بسیج شد، نیز مدت‌ها در این خیابان پارک بوده حتی به وسیله لجستکی برای تهیه غذای افراد تبدیل شده بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات بازدارنده با جدیت باید دنبال شود، تصریح کرد: در حقیقت اعتراض دراویش عامل اساسی واقعه اخیر بود اما باید بدانیم که نظام جمهوری اسلامی هیچ مشکلی با دراویش ندارد، این افراد دهها سال است که در ایران زندگی می‌کنند و دارای خانقاه‌هایی هم هستند.

وی ادامه داد: اخلال در امنیت حد و مرز ندارد لذا در این حادثه هم به جهت بر هم زدن امنیت عمومی برخورد صورت گرفت.

بروجردی افزود: دقیقا مشخص نیست که همه 360 نفر بازداشت شده از دراویش هستند یا خیر، زیرا در این شرایط امکان موج سواری سودجویان یا همراهی افراد وابسته به برخی گروه‌ها وجود دارد. حتی امکان ورود عده‌ای بدون قصد و غرض هم است لذا آمار دقیق را مراجع رسمی باید اعلام کند.

رئیس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امنیت دراویش به عهده تامین کننده امنیت جامعه است اما در این حادثه، موضوع دراویش نیست در واقع موضوع افراد مخل امنیت جامعه است که وابسته به هر قشر و جناحی باشد باید با آنها برخورد شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: