اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - 21 February 2018
بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷
نمایندگان مردم در خانه ملت اختصاص 350 میلیارد تومان از بیمه شخص ثالث به دیه محکومان معسر را تصویب کردند.

تعیین چگونگی تامین اعتبارات دیه محکومان معسر

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 2 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 97، با جزء (1) بند (الف) تبصره (11) ماده واحده این لایحه با 156 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضردر جلسه موافقت کردند.

در جزء (1) بند (الف) تبصره (11) ماده واحده این لایحه آمده است: به‌منظور تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارات برعهده بیت‌المال یا دولت باشد، وزیر دادگستری مجاز است با تصویب هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی حداکثر تا سه هزار و پانصد میلیارد (3.500.000.000.000) ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای (ث) و (ج) ماده (24) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 20/2/1395 را از محل اعتبارات ردیف 2- 110000 جدول شماره (7) این قانون دریافت و هزینه کند. مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با اعلام وزیر دادگستری، مبلغ یادشده را به‌نسبت در مقاطع سه‌ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد. وزارت دادگستری مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی مجلس ارائه نماید.

لاریجانی در پاسخ به اخطار بیگدلی: برگزار نشدن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه خلاف آیین‌نامه نبود

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس طبق آیین‌نامه باید روزی چهار ساعت جلسه داشته باشد و برگزار نشدن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه خلاف آیین‌نامه نبود.

احمد بیگدلی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 2 اسفند) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل 44 قانون اساسی خطاب به آقای لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: بودجه را به بخش خصوصی واگذار کنید و اجازه دهید این لایحه را آنها تصویب کنند زیرا برای تصویب بودجه ما کاره‌ای نیستیم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به قول یکی از نمایندگان ما مفعول بالاجبار شده‌ایم، افزود: پیشنهاد و الحاقی ما را قبول نمی‌کنید و هر موردی که می‌خواهیم بگوییم شما یا آقای قاضی زاده می‌گویید "عبور کنیم" پس نمایندگان چکاره هستند.

وی اضافه کرد: اگر قرار است دخالتی کنیم برای رفع مشکل مردم است و به دلیل منافع شخصی ما نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: چرا جلسه نوبت بعد از ظهر دوشنبه تعطیل شد.

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار بیگدلی اظهار داشت: اگر دلخوری از جایی دارید به همدیگر مربوط نکنید، طبق قانون آیین‌نامه مجلس باید چهار ساعت جلسه در روز برگزار کند که روز دوشنبه چهار ساعت جلسه برگزار شد، کجای این موضوع خلاف آیین‌نامه رخ داده است؟

وی افزود: برگزاری جلسه بعد از ظهر بحث دیگری است ولی مورد خلاف آیین‌نامه‌ای رخ نداده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد مسائلی که بیگدلی درباره بخش خصوصی مطرح کرد، گفت: در مورد بخش خصوصی نیز کم لطفی می‌کنید، بخش خصوصی در کجای این موضوع قرار دارد؟ جنابعالی پیشنهاد دادید و نمایندگان رأی دادند و تصویب شد، قدر و منزلت خود را نازل نکنید.

وی با بیان اینکه متنی را کمیسیون تلفیق داده است و اگر رأی نیاورد باید پیشنهادهای جدید را بگیریم، ادامه داد: الحاقی‌ها را نیز طبق مواردی که هست می‌توانید مطرح کنید. به اندازه کافی در هر بندی الحاقی هست و محذوراتی دارید که خودتان می‌دانید، اکنون لایحه دولت در هر بندی 4 یا 5 و در بعضی موارد تا 8 الحاقی دارد.

قاضی پور: وزیر کشور به دلیل اتفاقات اخیر خیابان پاسداران استعفا دهد

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: وزیر کشور به دلیل اتفاقات اخیر خیابان پاسداران استعفا دهد یا عذرخواهی کند.

نادر قاضی‌پور در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 2 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: بر اساس 40 قانون اساسی هیچ کس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دکتر لاریجانی از شما به دلیل رعایت آیین نامه داخلی مجلس قدردانی می‌کنم چرا که در اول جلسه امروز مجلس در خصوص مسائل مهم کشور صحبت داشتید.

قاضی‌پور خطاب به لاریجانی افزود: آیا جامعه نیروهای انتظامی و بسیجیان تا این اندازه بی‌ارزش‌ شده‌اند که بعضی‌ها در خصوص حادثه اخیر خیابان پاسداران حرف نمی زنند و به صحبت‌های شما اعتراض می‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی که شخصی می‌خواهد شورای شهر یزد یا نماینده مردم اصفهان در مجلس شود زمین را به آسمان می دوزند و کلی وقت می‌گیرند، آقای روحانی درباره حقوق شهروندی حرف می‌زند ولی در رابطه با موضوع مهمی که جان مردم را به خطر می اندازد و شهدایی تقدیم نظام شد صحبت نمی‌کند، دولت کجاست؟ وزیر کشور باید استعفا بدهد یا در این خصوص عذرخواهی کند. این اوضاع بیانگر بی کفایتی وزیر کشور و بی تدبیری رئیس جمهور است.

قاضی پور در پایان افزود: شما به عنوان رئیس مجلس باید آنها را دعوت و استحضار کنید تا در مورد حوادث اخیر توضیحات ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قاضی‌پور گفت: در خصوص حوادث اخیر پیگیری‌هایی انجام شده و باز هم پیگیری می شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: