اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - 20 February 2018
مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان خبرداد:
مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: سرمایه گذاران ژاپنی با ابراز تمایل برای خرید تون ماهیان صید با قلاب این استان 13 اسفند ماه سالجاری به چابهار می آیند.

استقبال ژاپنی ها ازخرید تون ماهیان به گزارش عصرپرس از روابط عمومی اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان، هدایت الله میرمرادزهی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که چندی پیش از کشور ژاپن بعمل آمد و رایزنیهای صورت گرفته با برخی سرمایه گذاران ژاپنی، گروهی از آنها اعلام آمادگی خود را برای حضور در منطقه در تاریخ 13 اسفندماه سالجاری و خرید ماهی با کیفیت صید با قلاب صیادان این استان با قیمیت پیشنهادی 125 هزار ریال برای هرکیلو عنوان نمودند.

مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان افزود: در بازید معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از منطقه و نحوه صید با قلاب صیادان استان، حمایت خود را از صیادان و عرضه ماهی با کیفیت صیدشده با این روش را به بالاترین قیمت اعلام نمودند.

میرمرادزهی ادامه داد: صید ماهی با قلاب از روشهای نوین صیادی می باشد که در آن ماهی بصورت انتخابی و با کیفیت بالا صید شده و برای مصارف تازه خواری که در بسیاری از کشورها بخصوص جنوب شرق آسیا همانند ژاپن، چین و ... بسیار ایده آل بوده است .

وی افزود: این نوع ماهی با قیمت حدود کیلویی 40 دلار در جنوب شرق آسیا عرضه می شود و برای استفاده کارخانجات کنسروسازی نیز از راندمان بسیار خوبی برخوردار می باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز گروهی سرمایه گذار چینی با حضور در منطقه اقدام به خرید ماهی این استان نمودند و هم اکنون هم با حضور در پسابندر برای خرید ماهی غیرمأکول و همچنین تون ماهیان صیدشده با قلاب با صیادان این استان وارد مذاکره شده اند.

شایان ذکر است هم اکنون قیمت این ماهیان در کشور بصورت عرضه و تقاضا و با قیمت کیلویی حدود 8 هزار تومان برای استفاده کارخانجات کنسرو تون ماهی بفروش میرسد.

براساس این گزارش، در راستای ترویج صید ماهی با قلاب، کارگاه آموزشی برای نخستین بار در بهمن ماه سال جاری با حضور اساتید خارجی و داخلی در چابهار برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: