اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 19 February 2018
رئیس سازمان شیلات ایران:
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: تمام دستگاه ها بایدتلاش کنند که ماهی در سبد غذایی مردم قرارگیرد چرا که آبزیان نقش مهمی در سلامت همه اقشار جامعه دارند.

باید تلاش کنیم ماهی در سبد غذایی مردم قرار گیرد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، سید حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم امضاء تفاهم نامه مشترک سازمان شیلات ایران و شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه، گفت: در دهه های اخیر روند توسعه شیلات در کشور روند رو به رشدی بوده و توانسته ایم جایگاه ویژه ای در دنیا و در فعالیت های شیلاتی داشته باشیم.

صالحی در ادامه افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در مجامع علمی و مجامع بین المللی حرف برای گفتن دارد و کارهای نوی در کشور با تکیه بر دانش بومی و با استفاده از تجربیات و دانش فنی کشور های پیشرفته در موضوعات مختلف انجام داده ایم.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به اینکه در سال 96 بیش از یک میلیون و صد هزار تن محصولات آبزی در کشور تولید شده، گفت: نزدیک به 500 هزار تن در بخش آبزی پروری و بیش از600 هزارتن صید از دریا و اقیانوس داشته ایم .

صالحی افزود: ما در بین 35 کشور ساحلی و غیر ساحلی در صید تون ماهیان جایگاه دوم را در اقیانوس هند داریم.

وی در ادامه گفت: در کشور از ظرفیت بالایی در پرورش میگو، ماهیان خاویاری، قزل آلا و همچنین در بخش پرورش ماهیان در قفس برخوردار هستیم.

صالحی درادامه با بیان این مطلب که مجموعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه اقدامات مهمی برای اقشار مختلف جامعه پیش بینی کرده اند که قابل تقدیر است، گفت: تمام دستگاه ها باید تلاش کنند تا مردم از یک زندگی با رفاه و آسایش برخوردار بوده و زمینه رشد و تعالی آنها را فراهم کنند.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه گفت: در ده ماهه سال جاری40 درصد رشد در زمینه صادرات بخش آبزیان و 25 درصد کاهش واردات را داشته ایم که این نشان از اتکاء به ظرفیت های داخلی کشور است.

وی افزود: ما باید با کمک همدیگر تلاش کنیم که مردم ماهی را در سبد غذایی خود قرار دهند چرا که آبزیان نقش مهمی در سلامت همه اقشار جامعه دارند و با توجه به وجود بیماری های متعدد، آبزیان نقش ویژه ای در پیش گیری و درمان بیماری ها دارند.

صالحی ادامه داد: سازمان شیلات ایران برای آرامش روحی مردم همایش ماهیان زینتی را در استان مرکزی برگزار کرده و ماهیان زینتی می تواند به عنوان جانور خانگی نقش ویژه ای در سلامت مردم داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام امکانات شیلات در استانهای مختلف برای همکاری و مشارکت فروشگاه رفاه مهیا است، اظهار داشت: امروزه در مقایسه با ده سال گذشته در فروشگاه های زنجیره‌ای تنوع مواد غذایی و محصولات آماده مصرف به صورت عالی تبین شده اما باید در بخش ماهی، روی طمع دهنده ها بیشتر کار شود و با استفاده از تجربیات سایر کشور ها جامعه بیشتری را هدف قرار دهیم.

وی افزود: مردم این اطمینان لازم را به فروشگاه رفاه دارند، اما اگر محصولات با کیفیت تر ارائه شود با اطمینان بیشتری نسبت به خرید اقدام خواهند کرد.

کاهش 20 تا 25 درصدی قیمت با عرضه مستقیم آبزیان

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: تفاهم نامه مشترک بین سازمان شیلات ایران و شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه در جهت توسعه و همکاری امضاء شده، تا سازمان شیلات ایران به عنوان بخش حاکمیتی وسیاست گذار بتواند اتحادیه های تولیدی و واحد های فرآوری آبزیان و سایر بخش های مرتبط با تامین کالاها و مایحتاج مردم در حوزه شیلات آبزیان را به فروشگاه های رفاه معرفی کند.

وی در ادامه افزود: مجموعه فروشگاه های رفاه فضای مورد نیاز برای عرضه مناسب آبزیان را در چرخه تازه ، منجمد و حتی زنده در اختیار مردم به صورت مستقیم بگذارند تا هم تعدیل قیمت ها را داشته باشیم و هم در کنار آن محصول با کیفیت مناسب تر در اختیار مردم قرار گیرد

گلشاهی در ادامه تصریح کرد: ما در این همکاری ها مجموعه فروشگاه های زنجیره رفاه را به چرخه تولید و سرمایه گذاری در تولید و داشتن سیکل کامل تا عرضه محصول را هدایت و حمایت می کنیم و دراین راستا نیز استقبال خوبی از طرف مسئولین فروشگاه رفاه صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در ادامه گفت: مهم ترین بخشی که مردم باید از آن استفاده کنند، اطمینان خاطر از خریداری محصول با کیفیت و با قیمت مناسب است.

وی افزود: محصولاتی که شاید در دیگر فروشگاه ها مردم کمتر به آنها دسترسی داشته باشند مانند: فیله ماهی گیدر به عنوان جایگزین مستقیم گوشت قرمز عرضه می شود، انواع فیله ماهیان پرورشی و محصولات متنوعی که با میگو تولید می شود و با بسته بندی مناسب و براساس سطح تقاضا و قیمتی در اختیار مردم قرار می گیرد.

گلشاهی درادامه تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که دراین تفاهم نامه دنبال می شود، عرضه محصولات به صورت مسقیم است تا واحد فرآوری و واردات، تبدیل آبزیان و تولید آبزیان در حوزه های مختلف مستقیم تر محصولات خود را در اختیار مردم قرار دهند و همین امر باعث 20 تا 25 درصد کاهش قیمت می شود.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در ادامه گفت: در حوزه آبزیان تسهیل دسترسی برای مردم به وجود آورده و در کنار آن مردم درچند سال اخیر به آگاهی لازم رسیده اند .

وی افزود: یکی از اقدامات مفیدی که روابط عمومی و امور بین الملل شیلات انجام داده است،برگزاری جشنواره طبخ آبزیان و نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای شیلاتی در سطح کشور است.

وی گفت: قیمت ماهی به نسبت محصولات گوشتی که عرضه می شود خیلی بالا نیست و مهم ترین نکته اینکه ماهی برای مردم مقرون به صرفه شود.

گلشاهی در ادامه گفت: می توان در راستای استفاده خدمات الکترونیکی در فروشگاه های رفاه جایگاه الکترونیکی برای طبخ آبزیان ایجاد شود.

همراهی شیلات ایران با فروشگاه های زنجیره ای رفاه

به گزارش عصرپرس، به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان و محصولات شیلاتی برای عموم مردم و ارتقاء سطح سلامت جامعه و به منظور ایجاد و گسترش زمینه های لازم برای تولید و مصرف آبزیان به عنوان غذای سلامتی و اعمال مدیریت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و تنظیم بازار منطقه ای آبزیان با بکارگیری و نظارت اجرایی در زنجیره تولید تا مصرف و با هدف تنوع بخشی و مشتری مداری و افزایش سرانه مصرف آبزیان و محصولات شیلاتی برای عموم مردم تفاهم نامه مشترک سازمان شیلات ایران و شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه امضاء شد.

 خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: