اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 19 February 2018
رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد:
رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: رویکرد جدید مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران این است که از حوزه دانش فراتر رفته و در جهت تبدیل فناوری به تجاری سازی اقدام کنیم.

رویکرد جدید ما تبدیل فناوری به تجاری سازی است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، طاهری رئیس مرکز تحقیقات فرآوری معدن ایران در بازدید خبرنگاران از این مرکز گفت: این مرکز به عنوان بازوی تحقیقاتی ایمیدرو تلاش کرده تا با کمک مهندسین ایرانی نتایج مطلوبی برای ایمیدرو داشته باشیم.

طاهری در ادامه با اشاره به اینکه در این مرکز در بحث بهینه‌سازی اقتصادی، فرآوری اکتشافات معدنی را به اجرا در آورده‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری معدنی ایران در ادامه با اشاره به اینکه دانش و فن آوری چالش اصلی کشور است، گفت: تحقیقات مهمی در سال گذشته و امسال با همکاری دانشگاه‌ها انجام داده ایم و در این راستا 15 پروژه در بخش آزمایشگاه و پایلوت مهندسی معکوس صورت گرفته است که در بخش مصرف بهینه آب و فن آوری جدید در استفاده از پسماندهای کارخانه‌ای برای کاهش مضرات محیط زیستی اقدام نموده آیم .

طاهری در ادامه گفت: این مرکز در سه دوره متوالی به عنوان برترین طرح پژوهشی ایمیدرو در سالهای 94 پروژه آنتیموان ،سال 95 پروژه عناصرنادر خاکی  و سال جاری در طرح توسعه سیار به روش سری انتخاب شد.

وی افزود: در بخش عناصر نادرخاکی با توجه به اینکه تنها 2 سال است وارد این پروژه شده ایم اما توانسته ایم نتایج خوبی را بدست آوریم .و در تلاش هستیم با سرعت بخشی دانش عناصر نادر خاکی عقب ماندگي ها را جبران کنیم.

وی در ادامه گفت: ما به دنبال دانش ساخت هستیم و بعد آن را در اختیار شرکتهای معدنی برای استفاده و بهره وری قرار می‌دهیم .

طاهری گفت: در رویکرد جدید این مرکز می‌خواهیم از حوزه دانش فراتر رفته و در جهت تبدیل فن‌آوری به تجاری سازی اقدام  کنیم .

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در ادامه تصریح کرد: ما در بعد فن آوری بهینه با کمترین مصرف انرژی بخصوص در مصرف آب تحقیقات لازم را انجام داده‌ایم و در این خصوص نیز پیش بینی های لازم را انجام داده ايم .

وی گفت: یکی از شاخصه های فن آوری بهبود ارتباطات بین المللی است که در این راستا برای اولین بار سال گذشته یک دوره در آفریقای جنوبی برگزار شد و این ارتباطات ادامه خواهد داشت.

به گزارش عصرپرس، مهمترین اهداف مرکز تحقیق فرآوری موادمعدنی ایران، انجام مطالعات کانی شناسی و شیمیایی برروی نمونه های اکتشافی ، معدنی و کینه آرایی و همچنین تحقیقات فرآوری مواد معدنی در دو مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی و بهینه سازی فرآیند های فرآوری است .

شایان ذکر است: این مرکز در زمینه‌های ارائه خدمات مشاوره در زمینه مطالعات فرآوری موادمعدنی، خردایش و آسیا ، روش‌های جداسازی فیزیکی ثقلی، مغناطیسی و الکتروستاتیکی ، مطالعات زیست محیطی ، آنالیز شیمیایی مواد معدنی و بررسی آلاینده های زیست محیطی و عوامل زیان آور محیط کار فعالیت می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: